سفر و گردشگری

نکات رفتار و ظاهر برای مسافرت امن به فرانسه

اشیای با ارزش خود را به رخ نکشید (یا مراقب باشید)

پاریس به راحتی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و پایتخت اینستاگرام در جهان است و دلیل خوبی هم دارد. با این حال، افرادی که بهترین کیف‌های دستی، کفش‌های طراحی، و لباس‌های ورزشی خود را در اینستاگرام نشان می‌دهند، بسیار واضح است که از پاریس لذت می‌برند و هدفشان این است که از تجربه‌های لوکس این شهر برخوردار شوند. آنها می‌دانند که این نوع بازدیدکنندگان هنگامی که عکس می‌گیرند، حواسشان به جاهای دیگری است.

مکان‌های پرطرفدار و شلوغ فرصتی مناسب برای دزدان کیف هستند تا به سرعت اشیای قیمتی مانند ساعت، کیف پول، تلفن همراه و دوربین را بدزدند، قبل از اینکه مخفیانه از آنجا خارج شوند و در میان دریایی از مردم ناپدید شوند.

با لباس‌های غیررسمی هوشمند، این ریسک را کاهش دهید و از چیزهایی استفاده نکنید که واقعاً توجه را به خود جلب می‌کند، مانند رنگ‌های بسیار روشن. هر بار که عکس می‌گیرید، به کیف دستی‌تان توجه کنید. کیف‌های کراس بادی که می‌توانند در جلوی شما قرار بگیرند، انتخاب مناسبی هستند.

نکته: به چیزهایی که ارزش جدایی از آن‌ها را ندارید، توجه نکنید.

از شلوارهای عرق گیر یا لباس‌های اکتیو خودداری کنید.

آیا نمی‌دانید چه چیزی بپوشید؟ در پاریس، معمولاً مردم به شیک بودن اهمیت می‌دهند. لباس‌های غیررسمی مانند شلوار گرمکن، هودی و لباس‌های ورزشی را در خانه بگذارید. این‌ها برای یک گردشگر نشان دادن هستند.

برای لباس‌های غیررسمی هوشمند مانند شلوار جین، دامن‌های بلند، شورت‌های دوخت یا شلوار انتخاب‌های بهتری هستند. از الگوهای روشن پرهیز کنید و در انتخاب رنگ‌ها به رنگهای خنثی توجه داشته باشید.

اما خانم‌ها، این بدان معنا نیست که باید همیشه کفش‌های پاشنه‌دار بپوشید! در واقع، به عنوان مثال، مردم محلی از کفش‌های کتانی سفید برای رفت و آمد به کار استفاده می‌کنند. در پاریس، پیاده‌روی بسیار رایج است!

زیاد آرایش نکنید

یک خانم فرانسوی با مژه‌های مصنوعی پررنگ که هر روز با رژلب‌های رنگارنگ برخورد می‌کنند، زیاده‌روی نمی‌کند. آرایش او ظریف است و بین برجسته کردن چشمان یا لب‌ها، نه هر دو، تعادل ایجاد می‌کند.

برای تطابق با جمعیت، آرایش فرانسوی معمولاً یک چشم خنثی دارد که با رژلب قرمز (یا رنگ‌های مشابه) تکمیل می‌شود. کمتر، بیشتر است.

همیشه طوری به نظر برسید که می‌دانید کجا می‌روید، حتی اگر نمی‌دانید.

شبیه یک گردشگر گمشده بودن راهی مطمئن برای جلب توجه ناخواسته جیب‌برها در پاریس است. فراموش کنید که با یک نقشه کاغذی حرکت کنید (آیا هنوز کسی این کار را انجام می‌دهد؟ من قبلاً عاشق نقشه‌های کاغذی بودم، هاها) یا حتی استفاده از مسیرهای تلفن همراهتان را اگر کاملاً مطمئن نیستید.

به عنوان مثال، تصور کنید که در حال تلاش برای یافتن هتل خود در میان پیچ و خم خیابان‌های پاریس هستید که همه به نظر یکسان هستند. وقتی می‌دانید نزدیک هستید اما نمی‌توانید آن را کاملاً پیدا کنید، مؤدبانه از یک محلی به زبان فرانسوی بپرسید که آیا می‌دانند کجاست. معمولاً اگر آنها در منطقه هستند، باید بتوانند راهنمایی‌های نهایی را برای چگونگی پیدا کردن آن به شما ارائه دهند.

قفل های عشق را پشت سر نگذارید (یکی از نکات نامطلوب سفر در پاریس)

در حالی که به نظر می رسد این کار عاشقانه در پاریس با یکی از عزیزان انجام شود، من شخصاً همیشه نظر نامطلوبی در مورد این موضوع داشته‌ام. برای تمام جزئیات و گزینه‌های جایگزین، مقاله کامل من را در مورد اینکه چرا عاقلانه است هرگز قفل عشق را در پاریس و فراتر از آن رها نکنید، بخوانید.

قرار دادن قفل‌ها در زیرساخت‌ها، قرن‌ها صدمات زیادی ایجاد کرده است و می‌تواند منجر به آمدن مقامات برای برداشتن آن‌ها با پیچ و مهره شود.

در وسایل نقلیه عمومی یا رستوران ها خیلی بلند صحبت نکنید

چه در شرکت و چه با تلفن، هیچ کس از شنیدن جزئیات مکالمه بلند دیگران لذت نمی برد. گاهی اوقات مردم متوجه نمی شوند که صدایشان تا کجا می تواند کشیده شود!

صحبت کردن با صدای زیاد، عمدی یا غیر عمدی، می تواند توجه ناخواسته ای را به خود جلب کند. برای اینکه در پاریس (یا هر جای دیگر واقعاً یک توریست آزاردهنده به نظر نرسید)، مراقب میزان صدای خود باشید.

به یاد داشته باشید که بنشینید تا به آرامی از یک وعده غذایی لذت ببرید

پذیرش اینکه فست فود در پاریس (و به طور کلی فرانسه) سخت تر از سایر شهرها است، ممکن است کمی طول بکشد. این به این دلیل است که فرانسوی‌ها فرهنگ کافه‌داری را می‌پذیرند – می‌توانند واقعاً بنشینند و وعده‌های غذایی خود را بچشند، نه اینکه با عجله چیزی بخورند.

در حالی که نیازی نیست این کار را هر روز انجام دهید، سعی کنید با صرف زمان برای لذت بردن از یک ناهار طولانی، به طرز فکر فرانسوی وارد شوید. به طعم، بافت و عطر غذای خود توجه کنید. آن را با یک لیوان شراب فرانسوی خوشمزه همراهی کنید و بدون عجله آن را میل کنید.

این یک تجربه آرامش بخش و یک دیدگاه خوب در زندگی است!

انعام زیاد نگذارید

برخلاف دوستان ما در ایالات متحده، معمولاً در پاریس انتظار انعام داده نمی شود زیرا خدمات در صورتحساب گنجانده شده است.

با این حال، اگر واقعاً از غذا و خدمات خود لذت بردید، قابل قبول است که به پیشخدمت یا پیشخدمت خود 5 تا 10 درصد انعام بدهید. نیازی نیست با یورو زیاده روی کنید!

در نانوایی ها و شیرینی پزی ها افراط کنید

اینها یکی از چیزهایی است که پاریس به آن مشهور است! شاید تعجب کنید که من متوجه شدم بیش از 30000 بولننجری (نانوایی) در پاریس وجود دارد. این فرانسوی‌ها بودند که هنر نان‌سازی را در دوران سلطنت ناپلئون اول در سال 1858 به ویتنام آوردند. درد پخت (کلمه فرانسوی به معنی نان) در سراسر آسیا گسترش یافت و به همین دلیل است که کلمه ژاپنی نان امروزه パン pan است.

ایده آل برای صبحانه، ناهار یا یک میان وعده سریع در طول روز، آیا حتی اگر با بولانژری مواجه نشدید، از پاریس دیدن کردید؟

چه چیزی را در بولانجری یا شیرینی پزی امتحان کنید:

باگت: چوب بلندی از نان که از بیرون ترد و از داخل کرکی است. یک غذای اصلی فرانسوی!

Pain au Chocolat: شیرینی پوسته پوسته کروسان مانند پر از شکلات خوشمزه

اکلر: شیرینی مستطیلی شکل با پر کردن کاستارد و روی آن مایه شکلاتی

ماکارون ها: ماکارون ها را نباید با ماکارون (بیسکویت های تهیه شده با نارگیل خرد شده) اشتباه گرفت، ماکارون ها شیرینی های مرنگی ترد و در عین حال جویدنی هستند که در بین آنها مقداری گاناش ساندویچ شده است.

مادلین: کیک های کوکی صدفی شکل کوچک که با چای یا قهوه میل می شود.

فقط چیز متفاوتی در مورد بولانژری (نانوایی) فرانسوی وجود دارد. شیرینی ها بسیار تازه، ترد و کره ای هستند، در حالی که دسرها شبیه آثار هنری مینیاتوری هستند – خودتان امتحان کنید تا متوجه منظور من شوید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا