متفرقه

نحوه انتخاب لپ تاپ مناسب: راهنمای گام به گام

خرید لپ تاپ یک تمرین در سردرگمی است. حتی اگر معنی همه چیز را بدانید و دقیقاً بدانید که چه می خواهید، پیدا کردن آن می تواند دشوار باشد. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا با لپ‌تاپ‌های مدرن آشنا شوید.

ابتدا سیستم عامل خود را انتخاب کنید

قبل از شروع به بررسی لپ تاپ ها، باید بفهمید که کدام سیستم عامل (OS) برای شما بهتر کار می کند. فکر کردن از طریق نرم افزاری که باید اجرا کنید و روی کدام سیستم عامل اجرا می شود به شما کمک می کند سخت افزار مورد نیاز خود را تعیین کنید.

چهار سیستم عامل اصلی کامپیوتر وجود دارد. هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند.

ویندوز: این سیستم عامل مستحکم دیگر فشار زیادی نمی‌آورد، اما کار را انجام می‌دهد. اگر به برنامه های مایکروسافت مانند MS Office، Access یا Outlook نیاز دارید، بهترین انتخاب است. همچنین لپ تاپ های ویندوزی بیشتری نسبت به هر سیستم عامل دیگری وجود دارد. انتخاب های ما را برای بهترین لپ تاپ ها، بهترین لپ تاپ های بازی، و بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت بخوانید تا برخی از انتخاب های موجود را ببینید.

MacOS: MacOS اپل کمی برای مبتدیان بیشتر از ویندوز است، اما به سختی با سخت افزار این شرکت همراه است. اگر آیفون یا آیپد ندارید، احتمالاً اولین انتخاب شما نیست و گزینه های شما محدود به مک بوک است.

سیستم عامل کروم: اگر می توانید بیشتر کارهای لپ تاپ خود را در یک مرورگر وب انجام دهید، سیستم عامل کروم انتخاب خوبی است. لپ‌تاپ‌های کروم (که کروم بوک نامیده می‌شوند) نیز جزو ارزان‌ترین (و کم‌قدرت‌ترین) هستند که می‌توانید پیدا کنید، بنابراین اگر بودجه کمی دارید، سیستم‌عامل نیز ارزش بررسی دارد. نکته مهم این است که برنامه هایی مانند Adobe’s Creative Suite یا Microsoft Office اجرا نمی شوند. برخی از برنامه‌ها، به‌ویژه آفیس، نسخه تلفن/تبلت اندرویدی دارند که ممکن است بتوانید آن را روی Chromebook خود نصب کنید، اما من متوجه شده‌ام که برنامه‌های Android اغلب به خوبی اجرا نمی‌شوند. راهنمای ما در مورد بهترین کروم‌بوک‌ها را بخوانید.

لینوکس: اگر به MS Office نیازی ندارید و به منحنی یادگیری اهمیت نمی دهید، می توانید لینوکس را تقریباً بر روی هر قطعه سخت افزاری لپ تاپ که تا کنون ساخته اید نصب کنید. نکته مهم این است که برنامه های محبوب مانند MS Office و Adobe’s Creative Suite اجرا نمی شوند. با این حال، جایگزین های رایگان و متن باز مانند LibreOffice، Darktable (جایگزینی Adobe Lightroom) و GIMP (جایگزینی Adobe Photoshop) وجود دارد.

آشنایی با نام پردازنده ها (CPU)

هنگامی که بدانید کدام سیستم عامل را می خواهید و ایده ای از نرم افزاری که قرار است اجرا کنید داشته باشید، می توانید حداقل مشخصات سخت افزاری مورد نیاز خود را مشخص کنید. اولین چیزی که پیشنهاد می کنیم به آن نگاه کنید، پردازنده است که به آن تراشه یا CPU نیز گفته می شود.

اساساً دو شرکت وجود دارند که پردازنده‌های لپ‌تاپ را تولید می‌کنند: اینتل و AMD.

پردازنده های اینتل

پردازنده های اصلی اینتل Core i3، Core i5، Core i7 و Core i9 هستند. Core i3 کم قدرت ترین است، Core i9 قدرتمندترین است. ما معمولاً “هسته” را از نام حذف می کنیم زیرا تکراری می شود.

در هر یک از این خطوط تراشه، اینتل از رشته‌های رمزی از اعداد و حروف استفاده می‌کند که اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت‌های تراشه و زمان عرضه آن به شما می‌دهد. یادگیری رمزگشایی آن به شما در تصمیم گیری بهتر برای خرید کمک می کند. (در اینجا راهنمای اینتل برای نامگذاری مدل آن است.)

پردازنده های AMD

رمزگشایی نام تراشه AMD به اندازه نام اینتل دشوار است.

در نام AMD Ryzen 5 3600X، “3” نسل است (چقدر قدیمی است؛ بالاتر بهتر است) و “6” چقدر قدرتمند است. یک “6” این مثال را به یک تراشه با قدرت متوسط ​​تبدیل می کند، در حالی که یک 3 یا 4 ضعیف تر (کندتر) خواهد بود. دو عدد بعدی تاثیر زیادی روی هیچ چیزی ندارند. “X” در انتها نشان دهنده عملکرد بالا است. سایر حروف عبارتند از U برای قدرت بسیار کم.

آیا تفاوت زیادی بین تراشه های اینتل و AMD وجود دارد؟ تجربه من، آزمایش ده ها مورد از هر دو در هر سال، این است که … بستگی دارد. به طور کلی، یک Intel i5 خارج از معیارهای بسیار خاص، از Ryzen 5 قابل تشخیص نیست. وقتی کارهایی مانند وبگردی یا ویرایش اسناد را انجام می دهید، مشابه هستند. این امر در مورد Intel i7 و Ryzen 7 و Intel i3 و Ryzen 3 نیز صدق می کند.

چقدر قدرت پردازش نیاز دارید؟

اگر شما یک کاربر معمولی هستید که از مرورگر وب، مجموعه آفیس مایکروسافت و شاید حتی برخی از نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده می کنید، لپ تاپ با پردازنده اینتل Core i5 نسل هشتم یا جدیدتر را توصیه می کنیم. چیزی شبیه “Intel Core i5-8350U” نمایش داده می شود.

اگر بتوانید آن را بپردازید، تراشه i7 اینتل ارتقای خوبی ایجاد می‌کند و لپ‌تاپ شما را سریع‌تر می‌کند. با این حال، قدرت اضافی اغلب به معنای عمر باتری کمتر است، بنابراین باید آن را با نیازهای خود متعادل کنید. به عنوان مثال، یک لپ‌تاپ گیمینگ از تراشه i7 (یا i9) استفاده می‌کند، اما i3 یا i5 معمولاً برای کارهایی که سخت‌تر هستند مناسب هستند.

اگر نرم‌افزاری را کامپایل می‌کنید، ویدیو را ویرایش می‌کنید یا با پایگاه‌های داده بسیار بزرگ کار می‌کنید، نسبت به بقیه ما قدرت پردازش بیشتری می‌خواهید. من یک Intel i7 یا Ryzen 7 را پیشنهاد می کنم. شما همچنین می خواهید روی RAM بارگذاری کنید، اما ما در عرض یک دقیقه به آن خواهیم رسید.

سیستم عامل کروم بر روی مرورگر وب کروم گوگل ساخته شده است و اکثر نرم افزارها را مستقیماً در مرورگر اجرا می کند. این بدان معناست که به تراشه های بزرگ و قدرتمند اینتل نیاز ندارد. حداقل این تئوری است. در تجربه من، سیستم عامل کروم با حداقل یک تراشه اینتل i3 یا آنچه که فکر می کنم بهترین ارزشی است که در حال حاضر می توانید با یک کروم بوک به دست آورید، یک تراشه AMD Ryzen 4000 بهترین عملکرد را دارد.

سری AMD Ryzen 4000 مجموعه چیپ مورد علاقه من برای کروم بوک است. (در اینجا کروم‌بوک‌های مورد علاقه من هستند.) این سری برای اکثر کارها به اندازه کافی قدرتمند است و عمر باتری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند—ترکیبی که پیدا کردن آن در Chromebookهای مجهز به اینتل دشوارتر است.

کروم‌بوک‌های رده بالایی با تراشه‌های i5 اینتل وجود دارند، و حتی برخی از مدل‌های i7 نیز وجود دارند، اما اگر واقعاً از سیستم عامل کروم استفاده نکنید، بهتر است یک لپ‌تاپ ویندوزی با قابلیت‌تر بخرید.

چند ویژگی دیگر

روش ساخت سرور Discord بسیار راحت است. می‌تواند به شدت تأثیرگذار بر انتخاب یک لپ تاپ باشد، زیرا این سرورها می‌توانند نیازهای مختلفی را برای افراد و گروه‌ها ایجاد کنند. برای ایجاد یک سرور Discord، باید در نظر داشت که لپ تاپ انتخابی قابلیت پردازش و اجرای برنامه‌های متعدد را داشته باشد. نیازمندی‌های اصلی شامل قابلیت اجرای برنامه‌های گرافیکی، پردازش سریع داده‌ها و پشتیبانی از اتصالات اینترنت پایدار می‌باشد. همچنین، اگر تصمیم به اجرای بیشترین تعداد ربات‌ها و بات‌ها در سرور Discord گرفته شود، نیاز به منابع پردازشی بیشتری خواهید داشت. بنابراین، در انتخاب لپ تاپ برای ساخت سرور Discord، باید به مشخصات فنی از جمله پردازنده، حافظه RAM، و کارت گرافیک توجه کرد تا تجربه استفاده از سرور Discord برای کاربران بهینه باشد و باعث رضایت بیشتری شود.

تشخیص اصل بودن گوشی اندرویدی به معنای تأیید این است که گوشی شما از سوی سازنده‌اش تأیید شده است و نرم‌افزارها و خدماتی که برای آن دستگاه عرضه می‌شود، از طریق فروشگاه رسمی مانند Google Play فراهم می‌شود. این موضوع امنیت و اطمینان بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند، زیرا نرم‌افزارها و به‌روزرسانی‌هایی که از طریق فروشگاه رسمی عرضه می‌شوند، معمولاً از سوی سازنده‌های اصلی تأیید و تایید می‌شوند و خطر نفوذ نرم‌افزارهای مخرب کاهش می‌یابد. در انتخاب یک لپ‌تاپ، امکان ارتباط با گوشی اندرویدی و تبادل داده‌ها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. برای مثال، یک لپ‌تاپ با امکانات بیشتری مانند پورت‌های ارتباطی متنوع و بلوتوث پیشرفته، به کاربران کمک می‌کند تا به‌طور بهتری با گوشی اندرویدی خود ارتباط برقرار کنند و از ویژگی‌هایی مانند انتقال فایل‌ها و کنترل از راه دور استفاده کنند. از این رو، انتخاب یک لپ‌تاپ با امکانات ارتباطی و امنیتی مناسب، می‌تواند تجربه کاربری برای استفاده از گوشی اندرویدی را بهبود بخشد و اطمینان بیشتری از امنیت و عملکرد سیستم فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا