سفر و گردشگری

جذابیت‌های گردشگری: گشت‌وگذار در دنیای تنوع و زیبایی

انواع مختلف جاذبه های گردشگری بخش جدایی ناپذیری از ساختار صنعت گردشگری را تشکیل می دهند. مردم برای بازدید از جاذبه های گردشگری خاص به دور و بر سفر می کنند. بازدید از جاذبه های گفته شده می تواند دلیل سفر آنها باشد یا می تواند محصول جانبی سفر آنها باشد.

جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارند که برخی بزرگ هستند برخی کوچک. یک سری از این جاذبه های گردشگری شلوغ هستند و یک سری خلوت هستند.برخی از آنها متعلق به شرکت های گردشگری خصوصی هستند و برخی به شرکت های دولتی تعلق دارد.

در این مقاله مطالب مفیدی در مورد انواع مختلف جاذبه های گردشگری بیان شده است و مثال های زیادی برای الهام گرفتن در مورد سفرهای آینده شما وجود دارد.

جاذبه های گردشگری مختلفی در کل جهان وجود دارند.

به طور کلی جاذبه های گردشگری را می توان به چهار دسته اصلی تقسیم کرد: طبیعی، ساخت انسان، ورزشی، رویدادها. در زیر به این چهار دسته می پردازم.

اطلاعات کامل

جاذبه های حیات وحش

انواع مختلفی از جاذبه های گردشگری وجود دارد که شامل استفاده از حیات وحش می شود.

برخی از این مناطق طبیعی هستند، مانند چراگاه‌ها وقتی به سافاری می‌روید. با این حال، بیشتر اینها جاذبه های گردشگری هدفمند هستند.

انواع مختلفی از جاذبه های حیات وحش وجود دارد که از مفهوم گردشگری حیوانات استفاده می کنند. برخی از آنها بهتر از دیگران مدیریت می شوند. هنگامی که از یک جاذبه متمرکز بر حیوانات بازدید می کنید، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و فقط در صورتی از آن بازدید کنید که با حیوانات به خوبی رفتار و مراقبت شود.

باغ وحش ها یک نوع محبوب از جاذبه های حیات وحش هستند.

باغ وحش ها مناطقی هستند که در آن حیوانات نگهداری می شوند. آنها معمولاً طیف گسترده ای از حیوانات دارند که بسیاری از آنها عجیب و غریب هستند، مانند شیر، فیل و میمون. گردشگران مجاز به ورود به محل برگزاری و تماشای حیوانات و/یا تعامل با آنها هستند.

برخی از باغ وحش ها قفس های بسیار کوچکی دارند و رفتار با حیوانات ضعیف است. این غیراخلاقی است و بازدید از چنین باغ وحش هایی را توصیه نمی کنم.

مزارع شبیه باغ‌وحش‌ها هستند، اما معمولاً محوطه‌های بزرگ‌تری دارند و فقط حیواناتی را نگهداری می‌کنند که به طور طبیعی در این کشور زندگی می‌کنند. در بریتانیا، باغ وحش ها به طور کلی حیواناتی مانند گاو، بز، گوسفند و مرغ را نشان می دهند. برخی از مزارع که به بازدیدکنندگان اجازه می دهند، مزارع کار می کنند.

آکواریوم ها نیز از جاذبه های گردشگری هستند که گردشگران را قادر می سازد تا از حیات وحش دیدن کنند.

آکواریوم ها دارای حیات دریایی مانند کوسه ها، پرتوهای نیش دار، لاک پشت ها و طیف وسیعی از ماهی ها هستند. برخی از آکواریوم ها دارای مخازن بزرگی هستند و به بازدیدکنندگان اجازه می دهند با غواصی یا غواصی با حیات دریایی ارتباط برقرار کنند. آکواریوم های دیگر ممکن است فقط مخازن کوچکی برای ماهی های خود داشته باشند که غیراخلاقی است.

در نهایت، تعدادی جاذبه در سراسر جهان وجود دارد که از حیوانات به عنوان تمرکز خود استفاده می کنند.

برخی از مقاصد حیوانات را به منطقه منتقل می کنند تا گردشگران را تشویق به بازدید کنند. نمونه رایج این میمون ها هستند.

جاذبه هایی وجود دارند که از ببر یا شیر استفاده می کنند، مانند معبد ببر در تایلند. در اینجا می توانید از نزدیک و شخصی باشید و با ببرها عکس بگیرید.

تایلند همچنین به خاطر فیل‌هایش معروف است و جاذبه‌های توریستی بسیاری با فیل‌سواری یا حفاظت از فیل‌ها وجود دارد.

برخی از مقاصد، مانند مکزیک، مقاصد گردشگری ایجاد می کنند که به شما امکان می دهد با دلفین ها و دیگر جانداران دریایی شنا کنید.

اگر قصد بازدید از جاذبه ای مانند این را دارید، ابتدا تحقیق خود را انجام دهید و مطمئن شوید که سازمان اقدامات اخلاقی را نشان می دهد.

گردشگری حیوانات موضوعی بحث برانگیز است و موضوعی است که اغلب مورد بحث است. در حالی که این جاذبه‌ها می‌توانند بسیار سودآور باشند و نتایج اقتصادی مثبتی داشته باشند، اما اگر به‌طور پایدار مدیریت نشوند، می‌توانند تأثیرات منفی بر حیوانات بگذارند.

جاذبه های تاریخی یا میراثی

تعدادی از جاذبه های گردشگری توسط انسان ها ساخته شده اند ، و برای هدف های گردشگری اقتباس گردیده اند.ساختمان ها، مناطق و مکان های گزدشگری زیادی وجود دارند که از اهمیت تاریخی و فرهنگی برخوردار هستند. این مکان ها معمولا بازسازی شده و حفاظت شده هستند و بعد از آن برای بازدید گردشگران قرار میگیرند.

این نوع جاذبه های گردشگری معمولا شامل قلعه‌ها، دیوارهای معروف، خرابه‌ها، برج‌ها، بناهای تاریخی، ساختمان‌های مذهبی، خانه‌ها و کاخ‌ ها میشوند و اغلب بسیار مفید هستند به خاطر اینکه به محافظت از میراث و فرهنگ کمک زیادی می کنند و در زمینه گردشگری فرهنگی موثر هستند.

معرفی چند مکان گردشگری که شما را شگفت زده خواهد کرد:

  • پله هایی به بهشت در اسپانیا
  • گذرگاه ساحلی غول پیکر در ایرلند شمالی
  • فواره فلای گیزر در نوادا
  • غارهای کرم شب تاب در نیوزلند
  • گودال آبی بزرگ در بیلز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا