سفر و گردشگری

سر به سر با دلنشینی‌های جهان: معرفی انواع گردشگری بی‌نظیر

گردشگری سافاری

سافاری نوعی سفر حیات وحش است. به طور سنتی، گردشگران به دنبال شکار حیات وحش بودند، اما امروزه حول محور مشاهده و عکاسی متمرکز شده است. سافاری ها بیشتر در آفریقا یافت می شوند، اگرچه در سراسر جهان وجود دارند. تعطیلات سافاری معمولاً قیمت بالایی دارند و کسانی را که درآمد متوسط ​​تا بالا دارند را جذب می کند. این یکی از انواع گردشگری است که به ویژه در بین مسافران ثروتمند محبوب است زیرا سفرها اغلب (اگرچه نه همیشه) با قیمت های بالایی همراه هستند.

گردشگری صحنه نمایش

گردشگری صحنه، که به آن گردشگری فیلم نیز گفته می شود، زیربخشی از صنعت گردشگری فرهنگی است. مقاصد سفر این نوع از سفرهای گردشگری صحنه هایی است که در آن فیلم می سازند یا مکان هایی که در آن صحنه ای از یک فیلم یا سریال مشهوری در آن فیلمبرداری شده است. مقاصد محبوب گردشگری ناشی از فیلم عبارتند از: ساحل در تایلند، دوبرونیک و جزیره شمالی که در بازی تاج و تخت و پترا که به دلیل استفاده در ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی معروف است، به نمایش درآمده است. نمونه‌های مجموعه فیلم شامل استودیوهای هری پاتر در هرتفوردشایر، یونیورسال استودیو در کالیفرنیا و استودیو پاین‌وود در لندن است. این نمونه ای دیگر از یکی از انواع گردشگری است که در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.

گردشگری خود هدایتی

گردشگری خودراهبری گردشگری است که توسط گردشگر سازماندهی و تسهیل می شود. از طریق تحقیقات خود و استفاده از نقشه ها، تورها و دستورالعمل های خود هدایت شونده، گردشگر به تنهایی کنترل برنامه سفر خود را در اختیار دارد.

گردشگری کوسه

گردشگری کوسه شکلی از گردشگری است که شامل کوسه می شود. تمایل دارد حول محور حفاظت از کوسه ها متمرکز شود و اغلب به عنوان نوعی اکوتوریسم در نظر گرفته می شود. فعالیت‌های پرطرفدار شامل سفر با قایق به مناطقی است که می‌توان کوسه‌ها را از روی عرشه یا از داخل قفسی که در زیر آب فرو رفته است مشاهده کرد، که به غواصی در قفس کوسه معروف است. گردشگری کوسه همچنین ممکن است بخشی از یک پروژه گردشگری داوطلبانه باشد.

گردشگری شوک

گردشگری شوک که معمولاً به آن گردشگری خطرناک یا گردشگری شدید نیز گفته می شود، عمل سفر به مقصدی برای انجام فعالیت های شدید است. گسترش گردشگری ماجراجویی، این نوع سفر اغلب خطرناک تلقی می شود. از فعالیت‌های توریستی شدید می‌توان به پرش بیس در صخره در نروژ، بانجی جامپینگ آتشفشانی در چیلی و بالا رفتن از کوه هوآ در چین اشاره کرد.

گردشگری خرید

گردشگری خرید هنر خرید در طول سفر یا اوقات فراغت فرد در تعطیلات است. این می تواند از خرید در فرودگاه بدون عوارض گمرکی گرفته تا بازدید از بازارهای خیابانی تا خرید در مراکز خرید بزرگ باشد. گردشگری خرید ممکن است تنها هدف سفر یک فرد باشد یا ممکن است فقط یک جزء باشد. در برخی از نقاط جهان ممکن است شامل چانه زنی برای بهترین قیمت باشد، در حالی که در برخی دیگر ممکن است جایزه فقط به بالاترین پیشنهاد داده شود، برای مثال در یک حراج. این نمونه ای از یکی از انواع گردشگری است که در مقاصدی با قیمت های پایین یا کالاهای خاص برای فروش مانند لباس های سفارشی در هوی آن یا کالاهای تقلبی در بازارهای شانگهای محبوب است.

گردشگری کند

سفری است که در مدت طولانی با سرعت آهسته اتفاق می افتد و اجازه می دهد تجربه ای عمیق و معتبر فرهنگی داشته باشید. سفر آهسته را می توان در هر مقصدی انجام داد، اما در بین مسیرها، مقاصدی مانند جنوب شرق آسیا، آمریکای مرکزی یا استرالیا محبوبیت خاصی دارد. گردشگری آهسته یکی از انواع گردشگری است که در سال های اخیر به طور پیوسته در حال رشد بوده است.

گردشگری زاغه نشین

گردشگری زاغه‌نشینی که با نام گردشگری گتو نیز شناخته می‌شود، شامل سفر به مناطق فقیر است. در طول بازدید، گردشگران معمولاً تماشا می کنند یا وقت خود را برای کمک به افرادی که به اندازه خودشان خوش شانس نبودند اختصاص می دهند. گردشگری محله های فقیر نشین توسط بسیاری به عنوان یک عمل غیراخلاقی مورد انتقاد قرار گرفته است. در بسیاری از نقاط جهان از جمله شهرستان های آفریقای جنوبی، فاولاهای برزیل و زاغه های هند رایج است. گردشگری زاغه یکی دیگر از انواع گردشگری است که اغلب بحث برانگیز تلقی می شود.

دلایلی که ما به سفر می رویم و به آن احتیاج داریم

1-استرس و افکار منفی را دور می کند.

2- سلامت جسم و روان را بهبود می بخشد.

3- در طول سفر دوستان جدید می یابید.

4- قدر خانه و داشته هایتان را می دانید.

5- تجربه های جدید کسب می کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا