توسعه فردی

17 راه برای اینکه چگونه سازماندهی کنیم

1. از جعبه های ذخیره سازی علامت گذاری شده در زیرزمین یا گاراژ خود استفاده کنید.

خیلی مهم نیست که زیرزمین شما کوچک باشد یا بزرگ – چیدمان مرتب وسایلتان در جعبه ها، پیدا کردن آنها را در مواقعی که به آنها نیاز دارید بسیار آسان تر می کند.

2. فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید را نگه دارید…

اگر تمایل دارید چیزهای زیادی را از دست بدهید یا خیلی چیزها را به خاطر بسپارید، فهرست کردن بسیار مفید است. همانطور که می بینید، این مقاله «چگونه سازماندهی کنیم» نیز یک فهرست است، زیرا سازماندهی تمام اطلاعاتی که می خواستم بگویم، زمانی که آنها را به عنوان یک لیست ارائه کردم برای من بسیار آسان تر بود.

3. یک ساعت، در حمام خود آویزان کنید تا دیر آماده نشوید.

نکته قابل اهمیت ایجاد سازماندهی در مورد زمان است. اگر احساس کردید که صبح ها هنگام آماده شدن زمان زیادی از دست می دهید این خود یک راه نجات محسوب میشود. این را هم به خاطر داشته باشید که دیر رسیدن یکی از نشانه های بی نظمی خواهد بود. شما باید وقت شناس بودن را یکی از اولویت های خود قرار دهید.

4. لباس های روز بعد خود را در شب برنامه ریزی کنید.

و برای اینکه آن لباس ها را تا صبح جدا و بدون چروک نگه دارید، آن ها را روی قفسه لباس آویزان کنید. میله‌های لباس ساده نیز عالی هستند اگر می‌خواهید لباس‌هایی را که هنوز کثیف نیستند آویزان کنید، اما آنقدر تمیز نیستند که به کمد اضافه شوند.

5. صورتحساب ها و رسیدهای خود را جمع آوری و مرتب کنید.

من سعی می کنم تمام رسیدها را حداقل برای 2 سال ذخیره کنم.

می دانم که این ممکن است شدید به نظر برسد، اما این عادت به من کمک کرد (عمدتاً!) چند بار که نیاز به اثبات خریدهای مهم داشتم (مانند بیمه درمانی که “به نحوی گم شد”).

جمع آوری تمام آن صورتحساب ها و رسیدها ممکن است کمی نامرتب باشد، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را با کلاسورهای زیبا مرتب کنید.

6. برای خانه، ماشین و سلامت خود بیمه بگیرید.

صحبت ازداشتن بیمه برای موارد مهم مانند این است که بازی سازمانی خود را یک پله بالاتر ببرید.

مهم است – این را از دست ندهید، زیرا اگر اتفاقی بیفتد، می تواند اعصاب شما را بهم بریزد.

7. مکانی را برای کلیدهای خود تعیین کنید.

برای من، این یک صفحه کلید زیبا در کنار درب آپارتمان من است. این یک آیتم دکور خانه خوب است و باعث صرفه جویی در وقت می شود زیرا دیگر لازم نیست حدس بزنم کلیدهایم کجا هستند

44. یک کیت اضطراری با چیزهایی مانند چسب، جوراب شلواری اضافی، گیره مو و غیره ایجاد کنید.

8. وظایف روزانه خود را برنامه ریزی کنید.

9. ​​یک Life Binder ایجاد کنید.

شما می توانید این کار را به روشی که من با Super Pack قابل چاپ انجام می دهم انجام دهید! تعداد زیادی برنامه ریز فوق العاده مفید دارد که به شما کمک می کند تا کل زندگی خود را سازماندهی کنید.

10. سطوح استرس خود را دنبال کنید.

عجیب به نظر میرسه؟ میدانم! … اما ردیابی سطوح استرس می تواند به شما در تشخیص علائم فرسودگی کمک کند.

اگر دچار فرسودگی شدید، سازماندهی نخواهید شد – به سادگی به سازماندهی اهمیتی نمی دهید، و انرژی کافی برای وظایف سازمانی بزرگ نخواهید داشت.

11. میز خود را تمیز کنید و آن را مرتب نگه دارید.

یک میز منظم اولین گام برای کار سازنده است. من قصد داشتم یک سازمان دهنده دسکتاپ که شبیه یک قفسه کوچک است تهیه کنم.

این به شما امکان می دهد فضای میز را به سمت بالا گسترش دهید که به معنای فضای بیشتر روی میز و شلوغی کمتر در اطراف است. فعلا نمی‌توانم آن را دقیقاً پیدا کنم، اما تعداد زیادی از زیبایی‌های میز دیگر را پیدا کردم و حتی نمی‌دانم الان چه می‌خواهم، هه.

12. چگونه در زندگی دیجیتال خود سازماندهی کنید؟ پشتیبان‌گیری از فایل‌های مهم در فضای ابری!

به صورت دیجیتالی سازماندهی کنید – از هر چیزی که برای فضای ذخیره سازی ابری مهم است نسخه پشتیبان تهیه کنید و فایل ها را نیز در آنجا سازماندهی کنید. چنین ذخیره سازی هوشمندانه، طولانی مدت، به راحتی قابل دسترسی و به طور کلی ایمن است.

13. افکار خود را سازماندهی کنید.

گاهی اوقات، تعداد آنها خیلی زیاد است… اگر می‌خواهید افکار و احساسات خود را مرتب کنید، سعی کنید یادداشت برداری کنید. این یک راه عالی برای بیرون ریختن باورهای غیر مفید و سازماندهی آنچه باقی مانده است تا در نهایت احساس آرامش کنید.

اگر نمی‌دانید چگونه ژورنال‌نویسی کنید، به شما توصیه می‌کنم بسته فوق‌العاده سلامت روانی من را بررسی کنید. این تعداد زیادی مجلات مینیمالیست مفید دارد که به شما کمک می کند در هر موقعیتی آرام شوید و ذهنیت مثبتی ایجاد کنید.

14. از شر اشتراک های غیرمفید خانه خلاص شوید.

جعبه های زیبایی که دوست ندارید، مجلاتی که نمی خوانید – از شر چیزهایی خلاص شوید که هیچ مزیت واقعی به شما نمی دهند. آنها فقط زندگی و خانه شما را بیشتر به هم می ریزند.

15. لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته، داروها یا مواد غذایی را دور بریزید.

آنها تمایل دارند به صورت مخفیانه وارد یخچال یا کابینت های ما شوند و “به هم ریختگی نامرئی” ایجاد کنند. آنها همچنین برای کمک مالی مناسب نیستند (دوباره منقضی شده اند)، بنابراین بیرون انداختن و یادگیری یک درس (یعنی برنامه ریزی برای خریدهای خود) بهترین کاری است که می توانیم انجام دهیم.

16. همیشه یک کار را در یک زمان انجام دهید.

امکان دارد این کار یک ترجیح شخصی به حساب آید، ولی اگر من متوجه این موضوع شدم که از چیزی به چیزی میپرم سازماندهی کاری بسیار سخت خواهد شد. باید شما برای انجام دقیق کارهایتان ، یک کار را شروع کنید و به اتمام برسانید و بعد از آن کار دیگری را انجام دهید. یعنی یک مرحله در یک زمان به همراه وقفه های معقول.

 

 

17. از پوشه های رنگی برای سازماندهی با کد رنگی استفاده کنید.

من عاشق کدنویسی رنگ هستم! پوشه‌های رنگی (که گاهی اوقات به آنها جیب فایل گفته می‌شود) مرتب کردن کاغذها، صورت‌حساب‌ها، کلاسورها و وظایف را بسیار آسان‌تر می‌کند. می توانید از برچسب های رنگی، نشانگرها، یادداشت های چسبناک، درج ها، خودکارها استفاده کنید – هر چیزی! تصمیم بگیرید که هر رنگ چه چیزی را نشان می دهد و به زودی خواهید دید که سریعتر از همیشه در کاغذها و پرونده ها حرکت می کنید.

 

5 روش برای سازماندهی بهتر:

1- به انتها رساندن کارها و اهداف

2- بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کنید.

3-تمرکز بیشتری داشته باشید.

4-دوری ازهرگونه  اضطراب و استرس

5-یک برنامه روتین و مشخص داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا