توسعه فردی

بهترین کتاب برای خواندن برای یادگیری زبان انگلیسی

در قرن بیست و یکم، یادگیری زبان انگلیسی دیگر تنها به عنوان یک مهارت خوب محسوب نمی‌شود، بلکه برای برقراری ارتباطات بین‌المللی اساسی است.

در حال حاضر، حدود 1.75 میلیارد نفر در سراسر جهان توانایی مکالمه به زبان انگلیسی را دارند، که تقریباً یک نفر از هر چهار نفر در جمعیت جهانی است. همچنین، با گذشت هر دقیقه، مدارس، دانشگاه‌ها و شرکت‌های چندملیتی بیشتری زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود اعلام می‌کنند. شرکت‌هایی مانند ایرباس، نوکیا، سامسونگ و مایکروسافت، تنها چند نمونه از شرکت‌هایی هستند که در چند سال اخیر این تغییر را پذیرفته‌اند.

بنابراین، یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی، برای هر فردی که به تحصیل یا کار در جامعه‌ای بین‌المللی علاقه‌مند باشد، ضروری است.

آیا راهی بهتر از خواندن و نوشتن برای یادگیری زبان وجود دارد؟

اگرچه روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد – از تحصیل در مدارس و استفاده از برنامه‌های موجود در گوشی‌های هوشمند گرفته تا شرکت در دوره‌های تابستانی خارج از کشور با تمرکز بر زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی – هیچ چیز نمی‌تواند با کتاب‌های درسی با کیفیت بالا رقابت کند.

با این در نظر گرفته شده، بهترین کتاب‌های موجود برای یادگیری زبان انگلیسی را بررسی کنید.

بهترین برای: بهبود واژگان انگلیسی شما

فرهنگ لغت آموزشی پیشرفته آکسفورد (OALD)، نوشتهٔ A. S. هورنبی، اولین بار در فهرست بهترین کتب برای یادگیری زبان انگلیسی به چشم می‌خورد. این دیکشنری به ویژه برای دانشجویانی که تمایل به تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی‌زبان دارند، طراحی شده است و یکی از بزرگترین منابع یادگیری زبان انگلیسی است، با بیش از ۶۰۰۰۰ کلمه و ۱۰۹۰۰۰ نمونهٔ نوشتاری از نحوه استفاده از این کلمات.

OALD نسبت به هر دیکشنری دیگری، اطلاعات بیشتری را فراهم می‌کند، از جمله توضیحاتی دربارهٔ مترادف‌ها و ترکیبات انگلیسی برای بهبود روانی صحبت کردن و نوشتن شما. حتی یک برنامهٔ دیجیتالی نیز موجود است که می‌توانید آن را دانلود کنید و به سوالات شما دربارهٔ کلمات پاسخ دهد. بنابراین، اگر بدانید چگونه یک کلمه را به کار ببرید، اما نتوانید آن را به درستی املایی کنید (که مشکلی شایع در بسیاری از کلمات انگلیسی است)، این برنامه می‌تواند به طور مستقیم دقیقاً آن چیزی را که به دنبالش هستید را پیدا کند.

به علاوه، این فرهنگ لغت دارای “Oxford 3000” نیز است – یک فهرست از پرکاربردترین و ضروری‌ترین کلمات در هر کشور انگلیسی‌زبان. طبق این فرهنگ لغت، زمانی که به این ۳۰۰۰ کلمه تسلط پیدا کنید، می‌توانید ۸۰-۹۰٪ از کلمات زبان انگلیسی را درک کنید، به صورت نوشتاری و گفتاری.

مجموعه‌های انگلیسی در حال استفاده، توسط مایکل مک کارتی و فلیسیتی اودل

یادگیری یک کلمه جدید می تواند واقعا دشوار باشد. ابتدا باید معنی آن را یاد بگیرید، سپس باید خود را با نحوه تلفظ، املا و سپس درک هدف آن در یک جمله آشنا کنید. و شاید، چه چیزی می تواند حتی چالش برانگیزتر باشد. یاد بگیرید چگونه از کلمه به طور طبیعی استفاده کنید، انگار که یک زبان مادری هستید.

برای صحبت کردن به زبان انگلیسی طبیعی، باید collocations را مطالعه کنید. اینها گروهی از کلمات هستند که در کنار هم قرار می گیرند تا یک رابطه و صدای طبیعی ایجاد کنند. برخی از مثال‌ها عبارتند از: «انجام تکالیف»، «تخت خواب»، «راه رفتن» و غیره.

خوشبختانه، دانشگاه کمبریج مجموعه‌ای عالی از کتاب‌ها را ایجاد کرده است که می‌تواند شما را با برخی از رایج‌ترین عبارات انگلیسی و همچنین عبارات پیچیده‌تر برای یادگیری جملات مجهز کند.

آنها برای زبان آموزان متوسط ​​عالی هستند و از واژگان تثبیت شده شما استفاده می کنند تا به شما بیاموزند که چگونه کلمات با روان کار می کنند. اگر می خواهید دایره لغات خود را حتی بیشتر گسترش دهید، آنها همچنین کتاب های مشابهی دارند که به شما در یادگیری اصطلاحات انگلیسی و افعال عبارتی کمک می کند.

تحقیقات نشان می دهد که یکی از سریع ترین راه ها برای یادگیری زبان انگلیسی (یا هر زبان دیگری) استفاده از تصاویر است. از این گذشته، بخش بزرگی از مغز ما – قشر بینایی – به پردازش اطلاعات بصری اختصاص دارد.

در واقع، این روشی است که همه ما اولین کلمات خود را یاد می گیریم. به نوزادان فکر کنید. آنها تصویر یک ببر را می بینند، می شنوند که دیگران از کلمه “ببر” استفاده می کنند و سپس یاد می گیرند که دقیقاً همان کلمه را بگویند وقتی می خواهند در مورد ببر صحبت کنند.

برای زبان آموزان، کتاب های آموزش تصویری زیادی وجود دارد که پر از رایج ترین اشیاء، مکان ها و همه چیزهایی است که می توانید در سفر به یک کشور انگلیسی زبان بدانید.

یکی از بهترین‌ها مجموعه کتاب‌های انگلیسی برای همه DK است که شامل بیش از 3000 کلمه، عبارت و تصویر از اشیا، فعالیت‌ها و موقعیت‌های معمولی است. حتی بخش‌های اضافی برای یادگیری قواعد گرامر رایج، اصطلاحات، و برای کسانی از شما که به دنبال گسترش فرصت‌های شغلی آینده خود هستند – بخشی در مورد عبارات تجاری وجود دارد.

علاوه بر این، کتاب‌های DK بخش‌هایی را نیز در کتاب‌های خود ارائه می‌دهند که به تمرین‌های گوش دادن و مرور اختصاص دارد، بنابراین می‌توانید صحبت کردن و تلفظ را نیز تمرین کنید. این نمی تواند آسان تر باشد – فقط وارد وب سایت آنها شوید یا از برنامه رایگان آنها برای شروع یادگیری در حال حرکت استفاده کنید!

بهترین برای: بهبود گرامر

گرامر انگلیسی در استفاده، توسط ریموند مورفی

یکی دیگر از افزودنی های عالی به مجموعه کتاب های انگلیسی به عنوان زبان خارجی دانشگاه کمبریج، گرامر انگلیسی در استفاده است.

این یکی از محبوب ترین کتاب های دستور زبان در جهان است، با توضیحات ساده، مثال های زیادی و سوالات تمرینی. وقتی کتاب را تمام کردید، حتی می‌توانید برای شناسایی حوزه‌هایی از گرامر انگلیسی که ممکن است زمان بیشتری را صرف تمرکز روی آن‌ها کنید، تستی انجام دهید.

این کتاب در سه سطح مختلف ارائه می شود: مبتدی، متوسط ​​و پیشرفته. نسخه Intermediate برای کسانی نوشته شده است که سطح زبان انگلیسی B1 یا B2 دارند، بنابراین اگر مهارت های شما بالاتر یا پایین تر از آن است، باید به کتاب های دیگری که در دسترس دارید نگاه کنید.

کاربرد عملی انگلیسی، توسط مایکل سوان

استفاده از زبان انگلیسی کاربردی که توسط متخصص زبان، مایکل سوان، در دانشگاه آکسفورد ایجاد شده است، به برخی از متداول ترین سؤالات در مورد گرامر و واژگان انگلیسی پاسخ می دهد که با تعاریف ساده و مثال های مرتبط پشتیبانی می شود.

این کتاب جامع دارای بیش از 600 مدخل مختلف در طیف وسیعی از موضوعات به زبان انگلیسی است، از جمله:

درک نحوه استفاده از زمان ها

قوانین تشکیل کلمه و املا

تشریفات مختلف ارتباط کتبی

درک شرایط شرطی

ادب

بیان نظر

چگونه از توهین جلوگیری کنیم

همچنین، و بسیار مفید، این کتاب همچنین با راهنمای بیش از 250 مشکل رایج کلمه در زبان انگلیسی و نحوه غلبه بر آنها ارائه می شود – برای تقویت سریع دانش شما عالی است!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا