توسعه فردی

راهکارهایی برای بهبود مهارت‌های شما: راهنمایی‌ها و نکات کاربردی

1. از دیگران بخواهید که به شما در ارزیابی مهارت هایتان کمک کنند.

ارزیابی وضعیت فعلی مهارت های خود به شما کمک می کند تا دریابید که چه کاری باید انجام شود تا بتوانید پیشرفت کنید. البته، اگر می‌خواهید یک ارزیابی بی‌طرفانه انجام دهید، باید افراد دیگری را که می‌بینند شما از آنها استفاده می‌کنید، مشارکت دهید. آنها می توانند خانواده، دوستان، همکاران یا مربیان شما باشند.

2. رشد خود را زیر نظر داشته باشید.

جدای از ارزیابی، نظارت منظم می تواند به شما در پیگیری پیشرفت مهارت های خود کمک کند. شما می توانید چک لیستی از پیشرفت هایی که می خواهید در یک دوره خاص ببینید ایجاد کنید. این ابزاری است که می تواند به شما کمک کند نقاط قوت و ضعف خود را کشف کنید

3. انتقادات را سازنده بگیرید.

اگر نظرات نه چندان مثبتی در مورد توانایی های خود دریافت می کنید، آنها را شخصی نگیرید. در عوض، آنها را به عنوان انتقادات سازنده ای در نظر بگیرید که می تواند به شما در ارزیابی عینی سطح خود کمک کند. از آنها به عنوان انگیزه ای برای پیشرفت استفاده کنید.

4. از مقایسه رشد خود با دیگران بپرهیزید.

از مقایسه سطح مهارت های خود با مهارت های دیگران دست بردارید. پیشرفت خود را بر اساس پیشرفت خود اندازه نگیرید زیرا هر فردی سرعت پیشرفت خود را دارد. این باعث می شود که شما یا به طور حسادت رقابتی یا ناامن شوید.

5. برای هر کاری که انجام می دهید قلب خود را بگذارید.

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌هایتان، دوست داشتن آنهاست. اگر به کاری که انجام می دهید علاقه مند هستید، آنها را از قلب یاد بگیرید. فداکاری شما باعث می شود که صبورتر و استقامت بیشتری در ارتقای هنر خود داشته باشید.

6. از طریق ثبات زمان و تمرکز بدهید.

عادت 20 دقیقه ای را برای تمرین هر روز ایجاد کنید. شما نمی توانید همه را در یک جلسه یاد بگیرید. ثبات تفاوت بین بزرگان تمام دوران و شگفتی های یک ضربه است. به یاد داشته باشید، ایجاد یک روال می تواند به شما کمک کند تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

7. از آنها برای خدمت به خدا و دیگران استفاده کنید.

کتاب مقدس می گوید که همه چیز از طریق مسیح و برای مسیح آفریده شده است (کولسیان 1:16). این بدان معناست که استعدادها، مهارت‌ها، دانش، حکمت و حتی مواهب معنوی – اگر اذعان کنیم که از جانب خدا هستند – برای خدمت به او و دیگران استفاده می‌شوند. اگر این کار را انجام دهید، می توانید از خداوند انتظار داشته باشید که توانایی های شما را افزایش دهد تا بتوانید از آنها برای برکت دادن به افراد بیشتری استفاده کنید.

8. از کارشناسان بیاموزید.

به غیر از یوتیوب، پلتفرم‌های آنلاین دیگری نیز وجود دارد که متخصصان در آن حضور دارند و می‌توانند به شما کمک کنند تا دانش بیشتری در مورد مهارت‌های خود کسب کنید. شما همچنین می توانید کتاب هایی از افراد شناخته شده رشته خود بخوانید. با این حال، بهترین راه برای یادگیری از متخصصان این است که از نزدیک با آنها کار کنید و بتوانید نحوه انجام کارها را مشاهده کنید.

9. توسط یک حرفه ای راهنمایی شوید.

بهتر از مشاهده افراد حرفه ای، می توانید از آنها بخواهید که شما را راهنمایی کنند. شما نه تنها این شانس را خواهید داشت که آنها را در استفاده از مهارت های خود ببینید، بلکه آنها می توانند با کمال میل اسرار خود را در مورد چگونگی دستیابی به تسلط به شما آموزش دهند.

10. به سطح فعلی خود راضی نباشید.

همیشه تشنه رشد باشید. حتی اگر مردم به دنبال شایستگی از شما هستند، فکر نکنید که در حال حاضر بهترین هستید. همیشه جای پیشرفت وجود دارد، پس از هر فرصتی برای پیشرفت استفاده کنید.

با تعهد شروع می شود

بردن مهارت های خود به سطح بعدی بدون تعهد به انجام آن امکان پذیر نخواهد بود. این تعهد نیازمند اشتیاق، زمان، تلاش و ثبات است. با این حال، وقتی نتیجه کار سخت خود را می بینید، تمام فداکاری های شما ارزش آن را خواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا