فرهنگی هنری

پیشرفت و پایداری: راهبردهای تقویت فرهنگ سازمانی

در سازمان خود، احتمالاً در مورد محصولی که می‌سازید، روشی که مشتریان را به دست می‌آورید و افرادی که استخدام می‌کنید، فکر کرده‌اید. به هر حال، اینها راه‌های حیاتی برای اجرای روان کسب‌وکار شما هستند.

فرهنگ سازمانی به همان اندازه مهم – اما اغلب نادیده گرفته می شود – است. اما اگر به شما بگوییم که فرهنگ شرکت بزرگ، ترفند مخفی است که تیم شما را از خوب به استثنایی می‌برد، چه؟

فرهنگ سازمانی چیست؟

فرهنگ سازمانی هسته اصلی یک شرکت است. این به اجرای عملی و فراگیر هنجارها، بهترین شیوه ها، ایده آل ها و ارزش های مشترک در شرکت شما اشاره دارد. فرهنگ شما محیط کار شما را تعریف و شکل می دهد. در نهایت، توسعه فرهنگ سازمانی شما در مورد ایجاد برنامه های افراد برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود و در عین حال همسو با ارزش های شرکت شما است.

فرهنگ سه بخش مهم هر سازمان را به هم متصل می کند:

  • اهداف تجاری سازمان شما. سازمان شما در حال تلاش برای دستیابی به چه چیزی در بازار است و چگونه به آنجا خواهد رسید؟
  • ارزش شرکت شما. همه چیز با ارزش‌هایی شروع می‌شود که رهبری شرکت دارند و چقدر خوب صحبت می‌کنند.
  • نقاط تماس افراد و افراد شما. به تمام برنامه ها، ارتباطات و رفتارهای سازمانی در سازمان خود فکر کنید. این صدها و هزاران نقطه تماس، فرهنگ سازمانی شما را تشکیل می‌دهند – هر چیزی از بودجه شما گرفته تا زبانی که در شرح شغل استفاده می‌کنید و نحوه تعریف و انتقال تصمیم‌ها و اهداف تجاری.

2 عاملی که فرهنگ شرکت را شکل می دهد

بنابراین، چگونه می توانید به آنجا بروید؟ فرهنگ سازمانی هر شرکتی متفاوت است – و بخشی از چیزی که فرهنگ شما را منحصر به فرد می کند همان چیزی است که شما روی میز می آورید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا دو عامل اصلی وجود دارد که باید هنگام توسعه فرهنگ شرکت خود در نظر بگیرید.

1.ارزش های مشترک بسازید

ساختن ارزش‌های مشترک – و زندگی در آن ارزش‌ها – بستر فرهنگ خوب شرکتی است. ارزش‌های اصلی یک سازمان توصیف می‌کنند که اعضای گروه چگونه باید با یکدیگر رفتار کنند، چگونه می‌توان انتظار رفتار با کارکنان را داشت و چه ارزش‌های مرکزی را همه در شرکت به اشتراک می‌گذارند.

مهم است که توجه داشته باشید که شما نباید فقط ارزش‌های از بالا به پایین ایجاد کنید، بلکه به تیم خود فرصتی بدهید تا ارزش‌های فرهنگی را ایجاد کنند. درست مانند خود شرکت شما، ارزش های شرکت شما باید ایده آل های زنده و پویایی باشد که اعضای تیم شما به آن اعتقاد دارند.

گاهی اوقات، این می‌تواند به معنای تجدید نظر یا تجدید ارزش‌های شما باشد، به‌ویژه زمانی که شرکت شما رشد می‌کند. تجدید ارزش ها روشی قدرتمند برای پالایش، تعریف مجدد یا ایجاد ارزش های جدید بر اساس مرحله ای است که شرکت شما در آن قرار دارد. در واقع، ما چند سال پیش در آسانا به تجدید ارزش‌ها رفتیم تا این کار را انجام دهیم.

2.روی تنوع، شُمول و تعلق سرمایه گذاری کنید

بخش کلیدی فرهنگ سازمانی این است که مطمئن شوید اعضای تیم شما احساس تعلق دارند – و این با تنوع، شمول و تعلق شروع می شود. ایجاد نیروی کار متنوع فقط کار درستی نیست – در واقع به تیم شما مزیت رقابتی می دهد. تحقیقات نشان می دهد که شرکت هایی با تیم های متنوع تر، نوآورتر هستند، تصمیمات بهتری می گیرند و در دستیابی به اهداف مالی خود موثرتر هستند.

بنابراین، چگونه می توانید روی تنوع سرمایه گذاری کنید؟ چند راه عالی برای گنجاندن تنوع در فرهنگ فعلی شما وجود دارد، از جمله:

شیوه های فراگیر استخدام .برای ایجاد یک فرهنگ متنوع، از ابتدا شروع کنید: با استخدام و استخدام. مدیران استخدام خود را برای ایجاد یک محیط فراگیر در طول فرآیند استخدام آموزش دهید. هدف جذب و دریافت نامزدها از گروه‌های کم‌نماینده. بر ایجاد یک تجربه نامزد فراگیر تمرکز کنید. در نهایت، منابع انسانی و تیم های جذب استعداد خود را مجهز کنید تا حامیان تنوع و شمول در هر مرحله از فرآیند استخدام و استخدام باشند.

  • گروه های منابع کارمند (ERGs). ERG ها فضاهای مطمئن و امنی برای گروه ها و متحدان کم نمایندگی هستند. این فضاها حس اجتماع و تعلق را برای همه اعضای تیم ایجاد می کند. اگرچه ERG ها معمولاً در سطح شرکت راه اندازی می شوند، اما معمولاً توسط اعضای تیمی هدایت می شوند که می خواهند فرهنگ محل کار را شکل دهند.
  • رویدادهای گفتگوی واقعی. برای اینکه تیم شما احساس خوش آمد گویی کند و احساس کند به آنها تعلق دارند، مطمئن شوید که فضای امنی برای آن ها وجود دارد که بتوانند در محل کار خود کامل باشند. برای مثال، در Asana ما میزبان رویدادهای «گفتگوی واقعی» هستیم تا درباره موضوعات سخت و اغلب ناراحت‌کننده، مانند تجربیات پیرامون هویت و چالش‌های محل کار بحث کنیم. این گفتگوهای صریح و باز به اعضای تیم اجازه می دهد تا خود کامل باشند.
  • فضاهای فراگیر. راه دیگر برای اعضای تیم برای اینکه خود کامل باشند این است که مطمئن شوند به سادگی در فضای شما راحت هستند. این می‌تواند شامل اتاق‌های اختصاصی مادر برای مادران شاغل، اتاق‌های نماز، دستشویی‌های بدون جنسیت برای همه هویت‌ها و دسترسی برای همه بدن‌ها باشد.

“ما با هم راه بهتری برای کار می‌سازیم و به دنیا نشان می‌دهیم که ایجاد محصول و فرهنگی که از شفافیت، اعتماد و شمول حمایت می‌کند ممکن است.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا