متفرقه

سفر به دنیای خیالی: معرفی دو انیمیشن برتر

انیمیشن‌سازان مشهور جهان بهترین فیلم‌های انیمیشن را انتخاب می‌کنند، از جمله فیلم‌های دیزنی و پیکسار، فیلم‌های کالت، انیمه و غیره

مهم نیست که چقدر ذائقه‌شان در فیلم‌ها مزخرف و بالا می‌رود، هر سینما باید از جایی شروع شود. و ما شرط می‌بندیم که در بیشتر موارد، با یک کارتون شروع می‌شود. چه یک کلاسیک از عصر طلایی دیزنی باشد، چه جدیدتر از پیکسار که برای جوان‌ها دل‌بازی می‌کند یا چیز عجیب‌تری که والدین‌تان وقتی آن را از قفسه‌ی فروشگاه‌های ویدئویی انتخاب می‌کردند، مناسب سنشان می‌دانستند، اکثر اولین عشق‌های سینمایی انیمیشن هستند.

و این به این معنی نیست که انیمیشن یک قلمرو برای کودکان به حساب می آید نه اینطور نیست. بهترین انیمیشن ها در دسته های مختلف نیز برای مخاطبان بسیاری در تمام رده های سنی وجود دارند.ما برای اینکه بتوانیم فهرستی از این انیمیشن ها تهیه کنیم از نویسندگان و کارشناسان Time Out به نام وس اندرسون و والاس و همچنین آقای فاکس شگفت انگیز و نیک پارک از گرومیت نظر سنجی انجام دادیم، و نتجیجه این نظر سنجی نشان داد که این ژانر چقدر گسترده است. فهرستی که تهیه شد شامل همه موارد بود از دیزنی گرفته تا استودیو گیبلی، کابوس های استاپ موشن و هدرتریپ های روانگردان، مستندهای مصور و کارهای ژان شوانک ماجر. شما میتوانید به این موارد نگاهی بیندازید تا شاید موردی را پیدا کنید که تا به حال ندیده اید.

1. پینوکیو (1940)

یک عروسک چوبی آرزو دارد که یک پسر واقعی باشد. او باید خود را شایسته اثبات کند.

کارگردانان: بن شارپستین، همیلتون لوسک، بیل رابرتز، نورمن فرگوسن، جک کینی، ویلفرد جکسون و تی. هی

بهترین نقل قول: “همیشه اجازه دهید وجدان شما راهنمای شما باشد.”

لحظه تعیین کننده: استخر بازی، نوشیدن آبجو، کشیدن سیگار برگ: چه کسی می دانست که می تواند بچه ها را به جکاسی تبدیل کند؟ (به معنای واقعی کلمه.)

پینوکیو جادویی ترین فیلم انیمیشن است، نقطه اوج اختراع سینمایی. تأثیر آن بر روی فانتزی بسیار زیاد است: استیون اسپیلبرگ از تصنیف سر به فلک کشیده «When You Wish Upon a Star» در پروژه رویایی خود «Close Encounters of the Third Kind» نقل قول می کند (و کل تصویر را با ماجراجویی ربات-پسر دردناک خود، A.I. بازسازی کرد). دومین فیلم دیزنی – که در اصل یک بمب گیشه بود – با یک کریکت با آواز شیرین شروع می شود، اما در صحنه هایی از یک کابوس غوطه ور می شود: در مقابل تماشاگرانی که در صحنه کارناوال به تمسخر می آیند. به شکم نهنگ هیولا؛ فراتر از شناخت بشر (اسکنوز گسترده پینوکیو، شوم ترین و عمیق ترین استعاره انیمیشن است.) تصور این که این مطالب برای کودکان در نظر گرفته شده است، حیرت آور است، اما این قدرت در اینجاست، مجرای جریان مخفی شکل گیری هویت. بحث در مورد غذای آماده سخت است: به خود یا دیگران دروغ نگویید. نظریه پردازان فرهنگی، برای دهه ها، پینوکیو را در قالب اصطلاحات روانی-جنسی یا به عنوان راهنمای همگون سازی طبقه متوسط ​​مورد بحث قرار داده اند. اما این خوانش ها مانند شکستن یک کره برفی برای دیدن این است که فقط آب است. یک ماجراجویی چرخشی همراه با شرم، توانبخشی، مرگ و تولد دوباره، این فیلم حاوی جهانی از احساسات است. پینوکیو تا زمانی جاودانه خواهد ماند که ما نقاشی می کشیم، نقاشی می کنیم، قصه های بلند تعریف می کنیم و آرزو می کنیم برای ستاره ها.

2. Spirited Away (2001)

جابجایی برای چیهیرو ده ساله دردسرساز است، تا اینکه متوجه می شود که قرار است در حمامی برای دنیای ارواح کار کند.

کارگردان: هایائو میازاکی

بهترین نقل قول: “حتما اشتباهی وجود دارد: هیچ یک از این خوک ها والدین من نیستند!”

لحظه تعیین کننده: چای و کیک با یوبابا هیولا و No-Face – لحظه ای در همان لیگ سورئال لوئیس کارول.

یکی از بهترین داستان های سینما که در مورد تخیلات بی بند و باریست ، اوج انیمیشن ژاپنی خواهد بود که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد.این فیلم کودکان را تشویق کرده است که به طور عجیب و غریب و شگفت انگیزی همدگیر را در آغوش بگیرند و این موضوع را به خاطر داشته باشند که بزرگسالان زمانی چگونه بوده اند.از نمونه اضطراب های اساسی میتوان به دررفتگی، جدا شدن از خانواده، ترس از ناپدید شدن برای همیشه اشاره کرد.

حتی دقیق تر، Spirited Away خلاصه ای از فولکلورهای باستانی است – زندگی مخفی تربچه ها و دیگر خدایان، گناهانی که ما در برابر طبیعت مرتکب می شویم، مجازات های او. اما همانطور که هایائو میازاکی (در اوج هدایای خلاقانه‌اش) به خوبی با هم ترکیب شده است، این فیلم اساساً داستانی در مورد بزرگ شدن است. دنیا عجیب است؛ خودمان را گول نزنیم اما شاید ما به عنوان انسان غریبه باشیم. به چیهیرو دائماً (و آشوبگرانه) گفته می شود که بو می دهد. او به اطراف می چرخد ​​و خشم را برمی انگیزد. درس اینجا تواضع در برابر نیروهای جاودانه است. منتقدان شگفت زده شدند و تشابهاتی را با حباب اقتصادی شکسته و جریان های آلوده ژاپن حس کردند. با این حال، محتوا آنقدر قوی بود – و هست – که بتواند به تنهایی بایستد. هیچ فیلمی در لیست ما بیشتر از حیوان درونی و آنیما صحبت نمی کند. آیا جای تعجب است که این کلمات بسیار به انیمیشن نزدیک هستند؟

تاثیرات مثبت انیمیشن بر رفتار کودکان:

-به یادگیری بصری بیشتر آنها کمک میکند

-میتواند چیزهای جدیدی به کودکان بیاموزد

-وفادار بودن را به کودکان آموزش میدهد

-احترام گذاشتن را یاد میگیرند

-استرس را در کودکان کاهش میدهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا