توسعه فردی

ویندوز 10: نکات و ترفندهایی برای محبوب ترین سیستم عامل سال 2022

بیش از یک میلیارد دستگاه هنوز در سال 2022 از ویندوز 10 استفاده می کنند. از زمان انتشار آن در سال 2015، به روز رسانی های بزرگ و حتی چند سیستم عامل جدید از سوی مایکروسافت منتشر شد، اما ویندوز 10 در حال حاضر در بالای قله کوه باقی مانده است.

به خاطر داشته باشید که مایکروسافت نرم‌افزار خود را چند بار در طول سال با برنامه‌ ها، تنظیمات و گزینه ‌های سفارشی‌ سازی جدید به‌روزرسانی می ‌کند، بنابراین مطمئن شوید که سیستمتان با آخرین نسخه ویندوز 10 به ‌روز است! پيدا كردن اسم آهنگ

1. منوی Start را شخصی کنید

اولین چیزی که احتمالا در ویندوز 10 متوجه آن شدید، منوی رنگارنگ و پر جنب و جوش استارت است.

چیزی که زمانی دکمه‌ای در پایین صفحه‌نمایش شما بود، به یک تجربه تمام صفحه با «کاشی‌هایی» زنده تبدیل شده است که تصاویر و حتی تبلیغات را نشان می‌دهند.

اما آیا می دانستید که می توانید آن را سفارشی کنید؟

نماد ویندوز را در پایین صفحه خود بزنید و به Start > Settings > Personalization > Start بروید تا ظاهر محیط جدید خود را سفارشی کنید.

می‌توانید انتخاب کنید کدام پوشه‌های سیستمی را می‌خواهید در سمت چپ ببینید، برنامه‌های اخیراً اضافه‌شده را نشان دهید، کاشی‌ها را مرتب کنید و اندازه آن‌ها را تغییر دهید، و خیلی چیزهای دیگر. در اینجا یک مقاله خوب است که می تواند تمام جزئیات ناب را در مورد سفارشی کردن منوی استارت ویندوز به شما ارائه دهد!

منوی استارت جدید را دوست ندارید؟

اگر منوی قدیمی را ترجیح می دهید، به سادگی به Start > Settings > Personalization > Start بروید و هر دکمه را خاموش کنید، به جز «نمایش لیست برنامه ها در منوی Start»، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

این منوی آشناتر را باز خواهد گرداند!

2. جستجوی سریع و آسان در ویندوز 10

ویژگی جستجو در ویندوز 10 کاملاً مفیدترین ابزار در کل سیستم عامل است. دیگر فقط برای کمک به شما در یافتن یک فایل نابجا نیست، جستجو در منوهای سیستم نیز ادغام می شود.

برای شروع روی نماد جستجو در پایین سمت چپ صفحه خود کلیک کنید. به‌طور پیش‌فرض، پنجره جستجو برنامه‌های برتر و همچنین فعالیت‌های اخیر را نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید به راحتی روی برنامه‌ها و فایل‌هایی که بیشتر استفاده می‌کنید کلیک کنید.

به سادگی شروع به تایپ کردن در نوار وظیفه در پایین پنجره جستجو کنید، و ویندوز آنچه را که نیاز دارید به شما خواهد داد.

اگر می خواهید به سرعت جستجو را بر اساس دسته بندی محدود کنید، یکی از 3 نمادی را که در سمت چپ بالای پنجره ظاهر می شود، انتخاب کنید.

از چپ به راست، می‌توانید ویندوز را هدایت کنید تا فقط در برنامه‌ها، اسناد یا وب جستجو کند.

3. از Focus Assist برای ادامه کار استفاده کنید

ما همیشه در کارمان قطع می شویم. اعلان‌ها در فواصل زمانی تصادفی ظاهر می‌شوند تا توجه ما را از کاری که واقعاً باید انجام دهیم دور کنند.

Focus Assist اینجاست تا شما را در مسیر نگه دارد. یک سوئیچ را تکان دهید تا زمانی که باید در مسیر خود بمانید، اعلان‌ها، هشدارها و موارد دیگر را از آزار و اذیت شما حذف خواهید کرد.

می توانید Focus Assist را در Settings > System > Focus Assist بیابید.

نرم افزار بدون وقفه را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که در ساعات خاصی به طور خودکار روشن شود، یا می توانید آن را به صورت دستی هنگام ارائه یا اشتراک گذاری صفحه خود روشن کنید تا از اعلان هایی که گاهی اوقات ممکن است ظاهر خجالت آور باشد جلوگیری کنید!

همچنین می توانید اولویت اعلان های خود را سفارشی کنید.

برخی از مخاطبین بدون توجه به اینکه روی چه چیزی تمرکز می کنید، باید از بین بروند. ما در مورد اهمیت پیکربندی VIP ها در تلفن شما صحبت کرده ایم، و شما می توانید کاری مشابه برای رایانه شخصی خود انجام دهید.

در قسمت تنظیمات کمک فوکوس، «فقط اولویت» را انتخاب کنید. در زیر این گزینه، «Customize your priority list» را خواهید دید، جایی که می‌توانید افراد مهم و حتی برنامه‌هایی را که می‌خواهید هشدارهای فوری از آنها دریافت کنید، انتخاب کنید.

هر چیز دیگری کنار گذاشته می شود تا بتوانید روی کارهایی که در دست دارید متمرکز بمانید.

نگران نباشید، مرکز عمل شما خلاصه‌ای از آنچه را که از دست داده‌اید به شما نشان می‌دهد، در حالی که Focus Assist فعال بود، هر زمان که آماده باشید ذهن خود را از بین ببرید.

آن عوامل حواس پرتی را تحت کنترل نگه دارید!

4. از چند دسکتاپ مجازی برای مدیریت پروژه ها استفاده کنید

اگر فقط یک مانیتور دارید، داشتن چندین دسکتاپ مجازی یک ویژگی بسیار مفید است!

حتی اگر چندین مانیتور دارید، انجام پروژه های مختلف روی یک کامپیوتر می تواند یک چالش باشد.

پنجره Task View در ویندوز 10 به شما این امکان را می دهد که تعداد نامحدودی دسکتاپ مجازی را به سرعت و به راحتی اضافه کنید. می‌توانید نمای دسک‌تاپ مجازی خود را مدیریت کنید، و برنامه‌ها را به دسک‌تاپ‌های مختلف منتقل کنید، پنجره‌ها را در همه دسک‌تاپ‌ها نشان دهید یا صفحات را روی یک دسک‌تاپ انتخابی ببندید.

برای افزودن یک دسکتاپ مجازی، با کلیک کردن روی دکمه Task View (دو مستطیل همپوشانی) در نوار وظیفه در پایین صفحه، یا با فشار دادن Windows Key + Tab، پنجره Task View جدید را باز کنید.

تمام کارهایی که در حال حاضر باز هستید را می‌بینید که روی آن‌ها کار می‌کنید، اما به سمت راست بالای صفحه خود نگاه کنید و + New Desktop را خواهید دید. روی + New Desktop کلیک کنید تا “دسکتاپ مجازی” جدید خود را اضافه کنید.

برای جابه‌جایی بین دسک‌تاپ‌های مجازی، پنجره Task View را باز کنید و روی دسکتاپ موردنظر برای تغییر کلیک کنید. همچنین با استفاده از میانبرهای صفحه کلید Windows Key + Ctrl + Left Arrow و Windows Key + Ctrl + Right Arrow می‌توانید به سرعت دسک‌تاپ را بدون رفتن به پنجره Task View تغییر دهید.

اکنون می توانید به سرعت از دسکتاپ به دسکتاپ بروید و تمام پروژه های مختلف و وظایف مرتبط خود را پیدا کنید!

5. ریکاوری عکس ها

ريكاوري عكس موبايل با كامپيوتر در ویندوز ۱۰ یک فرایند مفید است که امکان بازیابی اطلاعات از دست رفته یا حذف شده را فراهم می‌کند. برای انجام این کار، نیاز به اتصال موبایل به کامپیوتر با استفاده از کابل USB و نصب نرم‌افزار مناسب بر روی کامپیوتر دارید. پس از اتصال موبایل، نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارند که امکان بازیابی عکس‌ها و سایر فایل‌های موجود در دستگاه را فراهم می‌کنند. این نرم‌افزارها به شما امکان می‌دهند تا از بین فایل‌های پشتیبان گرفته شده یا از روش‌های دیگر بازیابی کنید و آنها را بر روی کامپیوتر ذخیره کنید. از مزایای استفاده از این روش می‌توان به سرعت و سهولت در انجام فرایند اشاره کرد، اما باید توجه داشت که موفقیت این فرایند بستگی به وضعیت فنی دستگاه و نوع فایل‌هایی که می‌خواهید بازیابی کنید، دارد.

6. پيدا كردن اسم آهنگ در ویندوز 10

در ویندوز ۱۰، برای پیدا کردن نام یک آهنگ، می‌توانید از ویژگی شناسایی موسیقی Cortana استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی، کافی است آهنگ را پخش کنید و سپس ویژگی Cortana را فعال کرده و پرسشی مانند “What song is this?” یا “What’s playing right now?” را بپرسید. Cortana سپس تلاش می‌کند تا نام آهنگ و هنرمند آن را شناسایی کند و به شما نمایش دهد. اگر Cortana برای شناسایی آهنگ موفق نباشد، می‌توانید از برنامه‌های شناسایی موسیقی متنوعی که در فروشگاه Windows موجود هستند، مانند Shazam، استفاده کنید. این برنامه‌ها می‌توانند آهنگ را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آن را به شما نمایش دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا