توسعه فردی

نکاتی مؤثر برای بهبود مکالمه انگلیسی

برای صحبت خوب انگلیسی، باید دایره لغات فعال خوبی داشته باشید. بیشتر یادگیرندگان به دلیل عدم تمرین برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند. ممکن است بگوییم که مغز انسان مانند یک کامپیوتر است و واژگان فعال در “پوشه فایل های موقت” ذخیره می شود. اگر اطلاعات در یک بازه زمانی معین استفاده نشود، به سادگی حذف یا فراموش می شود.

1. دروس انگلیسی را با زبان مادری بخوانید

اگرچه بسیاری از مهارت‌های زبان انگلیسی را می‌توان از طریق خودآموزی بهبود بخشید، اما به دلیل نیاز به تعامل منظم و اصلاح خطا، تسلط گفتاری به ندرت در انزوا به دست می‌آید. داشتن یک معلم زبان انگلیسی بومی می تواند به ارائه یک نقطه کانونی برای مطالعات روزانه شما کمک کند. این باید یک معلم واجد شرایط با تجربه مناسب باشد که بتواند هفته ای دو بار راهنمایی و آموزش عملی ارائه دهد.

2. در نزدیکی خانه به دنبال معلم باشید

هنگام در نظر گرفتن معلم حضوری، چندین گزینه وجود دارد. می توانید در یک کلاس گروهی در یک آموزشگاه زبان خصوصی مطالعه کنید یا در خانه یا در محل معلم درس های 1 به 1 را بخوانید. شاید بهتر باشد یک معلم خصوصی در نزدیکی خانه پیدا کنید زیرا این کار شرکت در کلاس ها را آسان تر می کند. آموزش انفرادی نیز در بیشتر موارد ترجیح داده می شود زیرا باعث صرفه جویی در زمان می شود و به شما امکان می دهد 100% بر روی آنچه که نیاز دارید تمرکز کنید، نه آنچه ممکن است سایر دانش آموزان در یک گروه نیاز داشته باشند.

3. درس های آنلاین را با یک معلم بومی امتحان کنید

در دهه گذشته، آموزش الکترونیکی به یک جایگزین محبوب برای آموزش سنتی کلاس درس تبدیل شده است، زیرا انعطاف پذیری و دسترسی بیشتر به معلمان را ارائه می دهد. اکنون می توان با یک معلم انگلیسی بومی از طریق اسکایپ (یا یک برنامه VoIP دیگر) از هر مکانی با اتصال به اینترنت خوب، دروس داشت. این روش یادگیری زبان انگلیسی به دانش آموزان حق انتخاب بیشتری می دهد و در عین حال در زمان و هزینه آنها صرفه جویی می کند.

4. یک تبادل زبان ترتیب دهید

جستجوی مهاجران انگلیسی زبان که در شهر شما زندگی می کنند. این را می توان از طریق گوگل یا فیس بوک و همچنین از طریق بخش بین المللی دانشگاه محلی شما انجام داد. یک انگلیسی زبان مادری را پیدا کنید که علاقه مند به یادگیری زبان مادری شما باشد و به آنها “تبادل زبان” پیشنهاد دهید. سپس هر هفته در یک کافه ملاقات کنید تا 30 تا 60 دقیقه به هر زبان تمرین کنید.

5. هرگز فیل داخل اتاق را نادیده نگیرید!

زبان شناسان و معلمان در مورد استفاده از زبان مادری زبان آموز در کلاس درس اختلاف نظر دارند. با این حال، یک چیز مطمئن است – شما نمی توانید فیل را در اتاق نادیده بگیرید! زبان مادری شما معادل یک غریزه است و اکثریت قریب به اتفاق اشتباهاتی که هنگام استفاده از انگلیسی مرتکب می شوید از طریق انتقال منطقی (یا تداخل) رخ می دهد. در واقع، شما سعی می کنید با استفاده از نقشه زبان مادری خود، در یک “چشم انداز انگلیسی” حرکت کنید. برای مثال، زبان روسی هیچ مقاله ای (a، an، the) ندارد، بنابراین گویشوران بومی این زبان ممکن است همیشه در استفاده صحیح از این کلمات در انگلیسی دچار مشکل شوند. فرانسوی زبانان بومی اغلب تلفظ انگلیسی “h” را دشوار می دانند، بنابراین احتمالاً کلمه “hen” را به عنوان “en” تلفظ می کنند.

6. به تفاوت هایمان خوب توجه کنیم!

زبان مادری شما از نظر ساختار و کاربرد چه تفاوتی با انگلیسی دارد؟ اگر درک خود از این تفاوت ها را بهبود بخشید، می توانید شروع به حذف برخی از اشتباهاتی کنید که در نتیجه زبان مادری (یا غریزه زبان) به زبان انگلیسی شما وارد می شود. به عنوان مثال، اگر می دانید که ترتیب کلمات استاندارد در زبان شما “به اندازه کافی بزرگ” است، اما ترتیب صحیح در انگلیسی “به اندازه کافی بزرگ” است، می توانید تلاش بیشتری کنید تا اجازه ندهید این اشتباه در آینده رخ دهد.

7. تا جایی که ممکن است استفاده از انگلیسی را انتخاب کنید

شما با موقعیت های زیادی روبرو خواهید شد که در آنها می توانید از زبان انگلیسی یا زبان مادری خود استفاده کنید. اگر بخواهید اجازه دهید زبان مادری شما غالب شود، تسلط شما به زبان انگلیسی در نتیجه آسیب خواهد دید. از منطقه راحتی خود خارج شوید و هر زمان که فرصت دارید از انگلیسی خود استفاده کنید! حتی اگر انگلیسی کامل صحبت نکنید، همه از تلاش شما قدردانی خواهند کرد و با گذشت زمان پیشرفت خواهید کرد. برای راحتی بیشتر و در اقدام های اولیه می توانید از بهترین مترجم آنلاین استفاده کنید.

8. از ترجمه به نفع خود استفاده کنید

برخی از معلمان دانش آموزان خود را از ترجمه به و از زبان مادری خود منصرف می کنند. این می تواند به این دلیل باشد که معلم با زبانی که نمی فهمد احساس ناراحتی می کند یا می تواند به این دلیل باشد که معتقد است دانش آموزان باید انگلیسی را از طریق انگلیسی بفهمند. این رویکرد نمی تواند مزایای استفاده محدود از زبان مادری را هنگام یادگیری زبان دیگر تشخیص دهد. ترجمه سریع به و از زبان مادری دانش آموز می تواند در زمان زیادی صرفه جویی کند و استفاده از یک فرهنگ لغت دوزبانه دقیق اغلب به درک بهتر معنی کلمات در هر زبان و نحوه همپوشانی یا تفاوت آنها کمک می کند.

9. یادگیری زبان جدید به معنای یادگیری فرهنگ جدید است

هر زبان شناس به شما خواهد گفت که زبان و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی با هم دارند – شما نمی توانید یکی را بدون یادگیری چیزی در مورد دیگری یاد بگیرید. منظور ما از “فرهنگ”: ذهنیت، دیدگاه، هنجارها و غیره است. زبان مادری ما مملو از اصطلاحات، تشبیهات و عبارات رنگارنگی است که ارزش ها، باورها و درک ما از دنیای اطراف ما را منعکس می کند. هنگام یادگیری زبان انگلیسی، متوجه خواهید شد که “تصور ما به چیزها” در جاهایی شبیه شماست، اما در برخی دیگر به شدت متفاوت است. پذیرای این واقعیت باشید که همه ما جهان را یکسان نمی بینیم و هیچ درست یا غلطی وجود ندارد. با پذیرش ویژگی های فرهنگی ، می توانید واقعاً از چهره های زیبا، عجیب و شگفت انگیز زبان قدردانی کنید.

10. از اپلیکیشن های آموزشی استفاده کنید

استفاده از اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان انگلیسی امروزه به یکی از روش‌های محبوب و موثر تبدیل شده است. این اپلیکیشن‌ها ابزارهایی هستند که به کمک فناوری و ابزارهای تعاملی، محیطی تفاعلی و جذاب را برای یادگیری زبان فراهم می‌کنند. از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن‌ها می‌توان به تنوع در منابع آموزشی، امکان شخصی‌سازی برنامه آموزشی بر اساس سطح و نیازهای هر فرد، امکان ارتباط با استادان زبان و همگام‌سازی با روند آموزش، و همچنین مانیتورینگ پیشرفت و پشتیبانی مستمر اشاره کرد. از جمله اپلیکیشن‌های معروف می‌توان به Duolingo، Babbel، Rosetta Stone، و Memrise اشاره نمود که هر کدام با روش‌ها و امکانات خاص خود، به کاربران کمک می‌کنند تا زبان انگلیسی را به صورت موثر و جذاب یاد بگیرند. حتی می توانید با این اپ ها زبان های دیگری یادبگیرد و ماجراجویی هایی جدیدی شروع کنید برای مثال بهترین اپلیکیشن زبان آلمانی را بیابید و آلمانی یادبگیرید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا