فرهنگی هنری

روش بهتر خواندن: بازیابی شادی و معنا

دکتر جودیت سیبویر، سابقاً مدرس ارشد مطالعات ادبی در دانشگاه کوئینزلند، که در ماه مه گذشته بازنشسته شد، اخیراً یک طلسم خشک داستانی را پشت سر گذاشته است. چیزهای خوب زیادی برای گوش دادن [در رادیو] وجود دارد، روزنامه خوب زیادی برای خواندن وجود دارد، و من متوجه شدم که دیگر رمان نمی خوانم.»

به عنوان کسی که دارای مدرک دکترای ادبیات داشتنای معاصر هستن و سابقه ی بیش از 20 سال تدریس دارم این نکته را به خوبی  میدانم که خواندن کتاب ارزش انجام دادن دارد.تنها چیزی که توانست سیبویر را از رکورد خارج کند، خواندن کتاب جدید نویسنده ای بود که به آن علاقه مند بود.

ترکیب شدن ایده ها با یکدیگر و مقایسه ما بین متن های متعدد یک استراتژی شناخته شده و مهم در عمیق شدن درک درست مطلب است، بنابراین باعث شده است که افراد بین چندیت کتاب از یک نویسنده جستجو انجام دهند.

توصیه Seaboyer این است که با کنجکاوی مطالعه کنید و انتخاب های نویسنده را با دقت در نظر بگیرید، که می تواند به درک عمیق تر از زبان، شخصیت ها و طرح منجر شود. او می‌گوید: «چیزها را یادداشت کنید، کتابتان را حاشیه‌نویسی کنید، چیزهایی را در حاشیه بنویسید». “بعضی ناشران در حال حاضر راهنماهای خواندن را منتشر می کنند – که اغلب بسیار مفید است.”

ناباکوف معتقد بود که “کسی نمی تواند یک کتاب را بخواند: فقط می توان آن را دوباره خواند”. از نظر او، بازنگری کتاب ها – مانند فرآیند بررسی یک نقاشی – به این معنا بود که ذهن ابتدا «تصویر کامل را می گیرد و سپس می تواند از جزئیات آن لذت ببرد».

سیبویر می‌گوید: «شاید [شاید] به یاد داشته باشید که واقعاً خواندن آستن را دوست داشتید. فکر کردن در حین خواندن جالب است… حالا که بزرگتر و عاقلتر شده ام، آیا اینها را متفاوت از 18 سالگی می بینم؟

بارون می‌گوید: «راه‌هایی وجود دارد که می‌توان با خود مهربان بود، به خود این فرصت را داد که بار اول چیزی را درک نکنی، یا بگوییم… شاید کتاب دیگری وجود داشته باشد که باید اول آن را بخوانم». «مثل خواندن جیمز جویس است: اگر می‌خواهید با اولیس شروع کنید، موفق باشید. اگر با پرتره‌ای از هنرمند در جوانی شروع کنید، موقعیت بهتری در کار خواهید داشت.»

اگر مطالعه صرفاً برای لذت بردن باشد، رها کردن کتاب‌هایی که لذتی ندارند، در واقع می‌تواند زمان مطالعه را افزایش دهد. از بین خوانندگان مکرر مورد بررسی در سال 2021 – کسانی که حداقل یک کتاب در ماه مصرف می کردند – 54٪ گزارش کردند که اگر کتابی را دوست نداشته باشند، آن را تمام نکرده اند. در نتیجه، آنها «سرعت بیشتری به کتاب بعدی می‌روند تا لذت بیشتری ببرند… و فاصله‌های کمتر و کوتاه‌تری بین کتاب‌ها دارند».

برای کسانی که می‌خواهند بیشتر مطالعه کنند – برای آرامش یا بهبود خود – بارون پیشنهاد می‌کند که دوره‌های کوتاه اما منظم مطالعه را انجام دهند، مشابه زمانی که برای ورزش یا مدیتیشن اختصاص داده می‌شود.

اما باید بدانید که آن تأثیری که خواندن برای شما دارد نقاشی برای کودکان به ارمغان می آورد.

نقاشی کودکانه به عنوان یکی از ابزارهای مهم در توسعه فردی و ارتباط بین ذهن و جهان خارجی، نقش بسیار مهمی دارد. طی این فعالیت هنری، کودکان می‌توانند احساسات، تجربیات و خلاقیت خود را بازتاب دهند. نقاشی برای کودکان به عنوان یک محیط غیرفشاری و آزاد، امکان بروز خلاقیت، تفکر، و حتی تجربه ذهنی را فراهم می‌کند. این فعالیت هنری نه تنها از دید کودکان به عنوان یک پردازش معنایی ارتباطی، بلکه از دیدگاه جسمانی و حرکتی نیز بسیار موثر است. با انجام این فعالیت‌ها، کودکان اغلب احساس رضایت و شادی می‌کنند، زیرا امکان بیان خود، آزادی در انتخاب و مسئولیت پذیری برای خلق آثاری که متعلق به خودشان است، در اینجا فراهم می‌شود. از این رو، ارتباط مستقیم بین فعالیت نقاشی کودکانه و حالت شادی و خوشحالی آنها وجود دارد که به توسعه شخصیت و رشد فردی آنها کمک می‌کند.

سوال سرعت

برخی از مردم به طور طبیعی خوانندگان سریعی هستند – هارولد بلوم، آکادمیک مشهور، ادعا کرد که در دوران اوج خود قادر به خواندن 1000 صفحه در ساعت است. بر اساس تجزیه و تحلیل سال 2019، اکثر بزرگسالان، ادبیات غیرداستانی انگلیسی را در سکوت با سرعتی بین 175 تا 300 کلمه در دقیقه و ادبیات داستانی را با سرعت 200 تا 320 می خوانند.

اگرچه ممکن است تکنیک‌ها یا برنامه‌های تندخوانی برای افراد ضعیف جذاب به نظر برسند، اما بعید است که بدون به خطر انداختن درک کار کنند.

ویدیاساگار می گوید: «خوانندگان سریع لزوماً در درک مطلب بهتر نیستند.

هیچ میانبری برای خواندن سریعتر وجود ندارد. اسنو می‌گوید برای تبدیل شدن به یک خواننده بهتر نیاز به پشتکار و “کنار آمدن با ناامیدی ناشی از ندیدن نتایج یک شبه” دارد. “این مانند هر مهارتی است – یادگیری یک آلات موسیقی، یادگیری رانندگی ماشین.”

یک بررسی در سال 2016 از علم خواندن نشان داد که خواندن را می توان به همان روشی که همه مهارت های دیگر توسعه می یابد بهبود بخشید: از طریق تمرین. “راه برای حفظ درک بالا و دریافت سریعتر متن، تمرین خواندن و تبدیل شدن به یک کاربر ماهرتر زبان است.”

“اگر دو هدف از خواندن ممکن است یادگیری طولانی مدت، و فکر کردن باشد – این ممکن است بخشی از لذت باشد، ممکن است بخشی از یادگیری باشد – پس چه عجله ای وجود دارد؟” بارون می گوید. “چرا ما شبیه خرگوش سفید هستیم؟”

برای Seaboyer، خواندن یک کتاب خوب شبیه به یک تجربه مراقبه است. “فرآیند شگفت انگیز و غوطه ور که خواندن عمیق است” به طور قابل اعتمادی لذت او را به ارمغان می آورد. “چیز دیگری شما را می گیرد و ذهن، جسم و روح شما را به فضایی متفاوت می برد تا بتوانید متفاوت درباره جهان فکر کنید.”

ما یک لطف کوچک برای شما که از هلند به ما ملحق شده اید داریم. حدود 10 میلیون نفر به دفتر روزنامه نگاری بی باک گاردین اعتماد دارند درست وقتی که حدود 200 سال پیش شروع به انتشار کردیم و لحظه های بحرانی را پشت سر گذاشتیم و در مقابل عدم اطمینان مخاطبان وجود داشت با همبستگی و امید به ما روی آوردند. اکنون 1.5 میلیون حمایت کننده از 180 کشور مختلف به ما از نظر مالی قدرت داده اند و با اینکار ما را به روی همه باز نگه داشته و مستقل هستند.

گاردین تا به حال بر خلاف بسیار از رقبای خود هیچ گونه سهام دار و مالک میلیاردی نداشته است.و هدف آن عزم و اشتیاق بالا برای گزارش های جهانی با تاثیر بالا، همیشه عاری از نفوذ تجاری یا سیاسی بوده است.گزارش های این چنینی برای دموکراسی و مطالبه بیشتر و موثر از افراد دارای قدرت بسیار حیاتی محسوب میشود.

و ما همه اینها را به صورت رایگان ارائه می کنیم تا همه بخوانند. ما این کار را انجام می دهیم زیرا به برابری اطلاعات اعتقاد داریم. تعداد بیشتری از مردم می‌توانند رویدادهایی را که جهان ما را شکل می‌دهند پیگیری کنند، تأثیر آن‌ها را بر مردم و جوامع درک کنند و برای انجام اقدامات معنادار الهام بگیرند. میلیون‌ها نفر می‌توانند از دسترسی آزاد به اخبار باکیفیت و واقعی، صرف‌نظر از توانایی‌شان در پرداخت هزینه، بهره ببرند.

هر سهمی، هر چند بزرگ یا کوچک، به روزنامه نگاری ما قدرت می بخشد و آینده ما را حفظ می کند. از گاردین فقط از 1 یورو حمایت کنید – فقط یک دقیقه طول می کشد. اگر می توانید، لطفاً هر ماه با مبلغی منظم از ما حمایت کنید. متشکرم.

مزیت های خواندن کتاب:

1- باعث میشود اشتباهات دیگران را تکرار نکنید.

2-باعث آموختن خرد و دانش ذهن های بزرگ می شود.

3-فرصت های جدیدی را مشاهده خواهید کرد.

4-از با خبر شدن در مورد تاریخ جهان شگفت زده خواهید شد.

5-داشتن مزیت رقابتی نسبت به سایرین و رندگی موفق تر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا