متفرقه

چرا هنگام مطالعه نباید به موسیقی گوش کنیم؟

من واقعاً هرگز به این فکر نمی‌کردم که هنگام خواندن توسط خودم موسیقی در پس‌زمینه داشته باشم، اما بیشتر شبیه به اجبار، از طرف یکی از دوستان خواننده‌ام به من پیشنهاد شد که این کار را انجام دهم، و صادقانه بگویم، فکر بدی به نظرم نمی‌رسد! خواندن آن بسیار سرگرم کننده و پر جنب و جوش است، اما، البته، مشکلاتی نیز وجود دارد.

زمان خواندن کتاب یا رمان اگر به موسیقی گوش دهید شاید آرامش بخش باشد ولی در عین حال خسته کننده خواهد بود. در واقعیت این کار باعث تمرین دادن به مغز میشود و شاید موجب ایجاد حواس پرتی نیز شود این نکته قابل اهیمت است که زمان مطالعه فرد در حین گوش دادن به موسیقی افزایش پیدا می کند و این اجازه را به فرد نمی دهد وقتی در سکوت مطالعه میکند غرق در کتاب و متن آن شود.

همان طور که تولد بدون آهنگ تولد کودکانه شاد معنی ندارد برعکس، خواندن کتاب با موسیقی نیز آنچنان دلنشین نیست و باعث حواس پرتی می شود.

خواندن کتاب بدون موسیقی یک بحث طولانی می باشد.بعضی از افراد این کار را سرگرم کننده می دانند ولی خیلی هم این کار را دوست نداشته و انجام نمی دهند.شما جزءکدام دسته هستید؟ آیا مطمئن نیستید؟ ما برای راهنمایی شما اینجا هستیم.

تمام دلایلی که چرا باید هنگام گوش دادن به موسیقی مطالعه کرد قبلاً در بالا ذکر شده است. حالا وقت آن است که به روی دیگر سکه نگاه کنیم. حالا بیایید ببینیم دلیل عدم انتخاب خواندن در هنگام پخش موسیقی در پس‌زمینه چه می‌تواند باشد.

1. ممکن است به عنوان یک حواس پرتی عمل کند

من در بالا گفتم که موسیقی به ما کمک می کند تا مغزمان را تمرین دهیم، و همچنین از تجربه شخصی خودم گفتم که در ابتدا مشکلاتی داشتم اما بعداً به آن پی بردم. اما مسئله این است که همه نمی توانند به آن دست پیدا کنند. فرض کنید آن شخص همچنان خود را مجبور می کند که در نویز موسیقی بخواند.

در این صورت، چیزی جز حواس پرتی نخواهد بود، زیرا موسیقی حواس شما را تسخیر می کند و بدن شما ناخودآگاه شروع به واکنش نسبت به موسیقی می کند و کتاب ضعیف را نادیده می گیرد، که مطمئنم هیچ یک از شما دوست ندارید این اتفاق بیفتد. . و به‌ویژه، اگر کتاب شما به اندازه «کتابخانه نیمه‌شب» هیجان‌انگیز و هیجان‌انگیز باشد، چه کسی حتی کوچکترین حواس‌پرتی را می‌خواهد؟

2. ممکن است در حفظ اطلاعات مشکل ایجاد کند

اکنون، هر کتابی برای سرگرمی مطلق خوانده نمی شود. ما تعداد زیادی کتاب را برای کارهای تحقیقاتی یا کسب اطلاعات در مورد چیزی می خوانیم. اگر ذهن ما به گوش دادن به موسیقی در حین مطالعه عادت کند، حتی در حین خواندن کتاب های مرجع یا پژوهشی باید آهنگ هایی را روی آن قرار دهید. انجام این کار برای شما مشکلات بزرگی در حفظ و پردازش اطلاعات ایجاد می کند.

حقایق را می توان با هم قاطی کرد زیرا مغز شما بیش از حد مشغول تجزیه و تحلیل اشعار آهنگ بود. نه با مطالب مرجع، اما در حین خواندن “کتاب 7 عادت افراد بسیار موثر” اتفاق مشابهی برای من افتاد. مجبور شدم بارها و بارها سطرها را دوباره بخوانم، که مجبورم کرد موسیقی را خاموش کنم.

3. جایی که هیجان را خراب می کند

حتماً رمان «بلندی های بادگیر» را خوانده اید، درست است؟ این یک رمان فوق العاده است! دو عاشق ستاره دار ملاقات می کنند و سپس از هم جدا می شوند، دوباره ملاقات می کنند و سپس برای همیشه خداحافظی می کنند. خیلی داستان زیبایی است تقریباً هر بار که آن را می خوانم گریه ام می گیرد. اما مهم نبود اولین بار چه زمانی آن را خواندم. دلیل؟ خوب، من در کنار هم موسیقی گوش می کردم. فکر می‌کردم تفاوت چندانی نخواهد داشت، اما وقتی یک بار آن را بدون موسیقی خواندم، متوجه تفاوت واقعی شدم. این کاری است که موسیقی انجام می دهد. این هیجان یا مطالعه ما را به نصف کاهش می دهد. برای مثال با دانلود آهنگ بختیاری و پخش آن هنگام کتاب خواندن نه از آهنگ لذت می برید نه از کتاب.

4. شما را از گم شدن در کتاب محدود می کند

مطالعه کتاب به همراه موسیقی می تواند شما را از محیط اطراف خود آگاه کند و از غرق شدن کامل در کتاب جلوگیری کند.حال بیاید یک تصور در مورد خواندن کتاب به همراه موسیقی داشته باشیم:

شما در حال خواندن کتاب «امیلی دیگر» اثر دین کونتز هستید ، در اینجا امیلی گم شده است و دین دیوانه می شود تا پاسخ هایی را پیدا کند که او را به حقیقت عشق زندگی اش برساند، ولی ناگهان صدای موسیقی بلند با صدای آریانا گرانده خواندن شما را قطع میکند و شما را به دنیای واقعی خودتان بازمیگرداند.

در این مورد به من اعتماد کنید، شما دوست ندارید این اتفاق حین خواندن کتاب برایتان بیفتد، زمانی که در حال خواندن یک کتاب معمایی هستید و این کتاب توجه و تمرکز شما را طلب میکند در حین عال موسیقی نیز گوش می دهید.

خواندن همراه با موسیقی شما را از محیط اطراف آگاه می کند و از غرق شدن کامل در کتاب جلوگیری می کند. تصور کنید «امیلی دیگر» نوشته دین کونتز را بخوانید. امیلی گم شده است و دین دیوانه می شود تا پاسخ هایی را پیدا کند که او را به حقیقت عشق زندگی اش برساند، اما ناگهان صدای بلند آریانا گرانده حرف شما را قطع کرد و شما را به واقعیت بازگرداند.

به من اعتماد کن. شما نمی خواهید این اتفاق برای شما بیفتد. اما این دقیقاً همان چیزی است که وقتی سعی می‌کنید یک رمان معمایی یا معمایی را بخوانید که تمام توجه شما را می‌طلبد، با موسیقی در حال خواندن است.

نکاتی مهم در کتابخوانی :

زمان مشخصی را برای مطالعه انتخاب کنید، مکان مطالعه ی خود را از قبل تعیین کنید، نگران این موضوع نباشید که نتوانستید کناب را به انتها برسانید، از چیزهایی که باعث حواس پرتی شما حین مطالعه میشود دوری کنید، با آرامش و دقت کافی کتاب مورد نظرتان را بخوانید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا