فرهنگی هنری

راهنمای گام به گام نوشتن کتاب: از ایده تا انتشار

پس آیا قصد دارید کتاب بنویسید؟ نوشتن یک کتاب می تواند زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد، زیرا ممکن است زندگی میلیون ها نفر را تغییر دهد و در نتیجه شما را تحت تأثیر این اتفاق قرار دهد.

اما آیا نوشتن کتاب کار آسانی است؟ خب نه! من که خودم نویسنده هستم، می‌توانم به شما اطمینان دهم که پس از نوشتن هر صفحه، به احتمال زیاد تمایل به ترک کار دارید.

ممکن است وقتی که با کمبود ایده های بهتر روبرو میشوید، خسته میشوید، و زمنی که وجود حواس پرتی هایی به شما اجازه داشتن تمرکز را نمی دهد یا مواقعی که فشار زیادی ناشی از کار وری شما قرار دارد بخواهید از کار و نوشتن دست بردارید.

در این زمان شاید شما تعجب کنید و به این فکر کنید که آیا راهی برای نوشتن یک کتاب پردرآمد وجود دارد؟بله این کار امکان پذیر است اگر به نکات زیر توجه کنید:

مرحله 1: بازنویسی ضروری است

الف. ویرایشگر شوید

از سردبیران بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که پیش نویس های دست اول اصلا قابل انتشار نیستند. بنابراین، به جای اینکه در ابتدا با رد شدن مواجه شوید، بهتر است خود ویرایشگر شوید.

بخوانید، ویرایش کنید، بازنویسی کنید تا زمانی که فکر کنید نسخه خطی شما به بهترین نسخه از خودش تبدیل شده است.

هدف شما تبدیل شدن به یک ویرایشگر وحشی است. برای آن، لیست زیر را دنبال کنید:

سخنان غیر ضروری را نادیده بگیرید.

اطمینان حاصل کنید که از کلمات ساده استفاده می کنید تا خوانندگان مجبور نباشند فرهنگ لغت را همراه خود نگه دارند.

از توضیحات غیر ضروری بپرهیزید.

اطمینان حاصل کنید که توضیحات فوق العاده ای در مورد هر شخصیت ارائه نکرده اید.

استفاده از صفت ها را تا حد امکان کاهش دهید.

سعی کنید به جای گفتن، سناریو را ترسیم کنید.

ب. یک مشاور پیدا کنید

سعی کنید از مشاوری استفاده کنید که کتاب نویسی را تا حد بهتری بلد باشد. به او اجازه دهید دست نوشته شما را بخواند و به اظهارات آنها توجه کند. مطمئن شوید که از کسانی که در موقعیتی که اکنون در آن هستید، بیشترین استفاده را می‌برید.

درباره ناشران، عوامل و ویراستاران مشاوره بگیرید. همیشه به یاد داشته باشید که عاقل تر کسی است که از تجربیات دیگران درس می گیرد.

مرحله 2: زمان انتشار کتاب شماست!

به بیان ساده، وقتی نوبت به انتشار یک کتاب می رسد، تنها دو گزینه دارید:

الف. خود نشر

خودنشر یعنی شما رئیس هستید. شما همه چیز هستید، از سرمایه گذار، ناشر و تصمیم گیرنده.

ب. نشر سنتی

در اینجا، ناشران سنتی تمام ریسک‌های مالی، تصمیم‌گیری و حتی انتشار را متحمل می‌شوند. این ناشران سنتی همه چیز از ویرایش تصحیح، حروفچینی، چاپ، طراحی، بازاریابی و همه چیز را بر عهده دارند.

سوالات متداول

1) چگونه به عنوان یک مبتدی کتاب بنویسیم؟

قبل از شروع، باید معیارهای مناسب نوشتن کتاب را بدانید، مراحل و ساختارهایی وجود دارد که باید دنبال کنید، مانند نحوه شروع داستان، نحوه جذب خوانندگان و نحوه نتیجه گیری. اگر به این اصول اولیه تسلط دارید، فقط در این صورت می توانید به نوشتن کتاب فکر کنید. برای نوشتن بهتر است در ابتدا کتاب های مختلفی را بخوانید که به بتوانید ایده های خوبی بگیرید. روش نصب و استفاده از اپلیکیشن دانلود کتاب در این مطلب توضیح داده شده است، حتما آن را بخوانید.

2) چگونه کتابی بدون تجربه بنویسیم؟

اگر تجربه ای از کتاب نویسی ندارید نگران نباشید، نویسندگان زیادی هستند که کتاب هایی به دست آوردند و منتشر کردند و آنها نویسندگان متوسطی بودند که خوب نبودند. اگر آنها می توانند این کار را انجام دهند، قطعاً باید آن را امتحان کنید و محتوای عالی برای خوانندگان تولید کنید.

3) چقدر طول می کشد تا یک کتاب بنویسید؟

حدودا شش ماه زمان نیاز است تا نویسنده بتواند کتاب خود را تکمیل کند که این مدت زمان بستگی به تعداد کلمات دارد و بیشتر یا کمتر خواهد شد. بیشتر نویسندگان میتوانند یککتاب با کیفیت و خوب را در طول 6 الی 8 ماه کامل کنند. به این نکته توجه کنید که اگر توانایی شما در این کار بالا باشد میتوانید سریعتر به نتیجه برسید.

4) آیا نوشتن کتاب سخت است؟

خیلی از افراد از شروع و نوشتن یک کتاب ترس دارند به خاطر اینکه به میزان مهارت های خود اعتماد ندارند ولی بسیاری از افراد نیز توانستند در نوشتن برای اولین بار موفق شوند. در نوشتن فرآیندهای مشکلی از جمله بازنویسی، تصحیح، برش، ویرایش وجود دارد که باعث مصرف انرژی بیشتری توسط مغز شما میشود.

5) چگونه اولین کتاب خود را بنویسیم؟

اگر قصد دارید اولین کتاب خود را بنویسید، باید بدانید که در مورد چه نوع زمینه یا موضوعی می نویسید. به علاوه، شما باید کاملاً از مخاطبان هدف خود و آنچه که آنها دوست دارند آگاه باشید.

مواردی که نوشتن به شما کمک می کند:

-داشتن مطالعه فراوان

-شناسایی مخاطبان خود

-مطالب قابل فهم و واضح باشند

-نوشته های منحصر به فرد نوشته شوند

-داشتن توانایی بالا در پژوهش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا