متفرقه

اتفاقات قابل توجه ای که در بازی های المپیک اتفاق افتاد

در بازی های المپیک 2000 اشتباهاتی در خرک رخ داد.

در المپیک 2000 سیدنی، ژیمناست های مختلف برای اجرای روی خرک تلاش کردند. در نهایت آلانا اسلیتر، ژیمناستیک هنری استرالیایی از قد کم اسب خرک به مقامات المپیک شکایت کرد. مقامات سپس طاق را اندازه گرفتند و متوجه شدند که استانداردهای مسابقه را برآورده نمی کند. ژیمناست‌هایی که قبلاً اجرا می‌کردند، پس از تعویض خرک توسط مسئولان، یک بار دیگر به رقابت پرداختند. اطلاعات بیشتر در مورد المپیک 2000 سیدنی را به صورت ویدئویی ببینید.

سرفه می تواند شما را از برنده شدن باز دارد.

یکی از بحث‌برانگیزترین حقایق المپیک شامل رسوایی مواد مخدر آندریا رادوکان است. در المپیک 2000، ژیمناست رومانیایی آندره آ رادوکان تست سودوافدرین مثبت شد. به همین دلیل کمیته بین المللی المپیک مدال طلای این ورزشکار را از او گرفت. ماده ممنوعه یافت شده در سیستم رادوکان در واقع از داروی سرفه ای است که او مصرف می کرد. متأسفانه، IOC از تجدید نظر در تصمیم خود برای Răducan خودداری کرد.

یک ستاره دوومیدانی به دلیل مصرف استروئید از مدال هایش محروم شد.

ماریون جونز، ستاره آهنگ آمریکایی، وقتی اعتراف کرد که برای افزایش عملکرد خود از استروئید استفاده کرده است، حامیان خود را ناامید کرد. افشاگری او باعث شد کمیته بین المللی المپیک مدال های المپیک 2000 سیدنی را از این ورزشکار سلب کند. IOC همچنین مقام پنجم پرش طول را در المپیک 2004 آتن از جونز گرفت.

هر کاری می کنی، داور را لگد نده.

مقامات تصمیم گرفتند آنجل ماتوس، تکواندوکار کوبایی را پس از لگد زدن به یک داور در المپیک 2008 پکن، محروم کنند. در ابتدا، مقامات المپیک فقط او را به دلیل تجاوز از زمان استراحت برای درمان آسیب دیدگی محروم کردند. رفتار خشونت آمیز او باعث شد تا فدراسیون جهانی تکواندو او را از حضور در مسابقات مادام العمر محروم کند.

برخی از ورزشکاران برای باخت بازی می کردند.

یکی از حقایق المپیک که برای طرفداران ورزش شوکه کننده بود، شکست در مسابقات مختلف بدمینتون بود. این رسوایی در المپیک 2012 لندن رخ داد. فدراسیون جهانی بدمینتون هشت بازیکن از چین، اندونزی و کره جنوبی را گرفت. آنها پس از اطلاع از این که ورزشکاران قصد شکست دادن برخی مسابقات را دارند، تصمیم گرفتند. دلیل ادعایی بازیکنان برای باخت مورد نظر، امید به رقابت با حریفان آسان‌تر در سایر مسابقات بود.

اسکیت بازان مدال طلای المپیک سالت لیک سیتی در سال 2002 را به دست آوردند.

یک طرح ادعایی مبادله رای در این بازی ها در جریان المپیک سالت لیک سیتی 2002 آشکار شد. داوران اعلام کردند که النا برژنایا و آنتون سیخارولیدزه اسکیت بازان روسی امتیاز بالاتری نسبت به اسکیت بازان کانادایی جیمی سیل و دیوید پلتیه کسب کردند. پس از آزادی برندگان، قاضی فرانسوی ماری رینه لو گوگن ادعا کرد که روسایش او را تحت فشار قرار داده اند تا به تیم روسیه رای دهد. به همین دلیل مسئولان المپیک تصمیم گرفتند به هر دو تیم مدال طلا بدهند.

تیم ملی روسیه در سال 2016 گرفتار یک رسوایی دوپینگ شد.

پیش از المپیک 2016 ریو، کمیته بین المللی المپیک خواستار وضعیت اضطراری در مورد شرکت ورزشکاران روسی در این بازی ها شد. آنها تصمیم گرفتند به دلیل اتهامات بحث برانگیز دوپینگ ورزشکاران را مورد بررسی و بازبینی قرار دهند. در نهایت تنها 271 ورزشکار روسی برای رقابت در این بازی ها راه یافتند.

شناگران آمریکایی به جرم خرابکاری در برزیل دستگیر شدند.

شناگران آمریکایی پس از انتشار خبر خرابکاری آنها با ناامیدی هواداران خود مواجه شدند. همه اینها در بازی های المپیک 2016 ریو اتفاق افتاد. گزارشگران برزیلی اظهار داشتند که رایان لوچته، جیمی فیگن، گونار بنتز و جک کانگر ظاهراً حمام پمپ بنزین را خراب کرده اند. در آنجا دو مامور امنیتی چهار ورزشکار را مجبور کردند تا با نشان دادن اسلحه، خسارت خود را بپردازند. با این حال، وقتی چهار شناگر داستان متفاوتی را برای پلیس فدرال برزیل تعریف کردند، طرفداران ورزش متحیر شدند.

شناگران نقش قربانی را بازی می کردند که ادعا می کردند توسط افراد مسلحی که به شکل پلیس مبدل شده بودند مورد سرقت قرار گرفتند. متأسفانه مقامات برزیلی به دروغ آنها پی بردند و فیگن، بنتز و کانگر را بازداشت کردند. از سوی دیگر، لوخت موفق شد برزیل را قبل از دستگیری مقامات ترک کند.

یک اسب دوپینگ در جریان المپیک گرفتار شد.

تونی آندره هانسن سوارکار نروژی و اسبش کامیرو مدال برنز خود را در المپیک 2008 پکن پس از مثبت شدن تست کپسایسین کامیرو از دست دادند. کمیته بین المللی المپیک به دلیل خاصیت محرک کپسایسین را در فهرست مواد ممنوعه خود قرار داد. هانسن سعی می کند استدلال کند که کپسایسین یافت شده در اسب او از درمان جراحات اسبش به دست آمده است. با این حال، مقامات المپیک بر تصمیم خود سختگیر بودند.

لباس مناسب المپیک

پوشیدن لباس مناسب در المپیک از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا تأثیر مستقیمی بر عملکرد ورزشکاران دارد. لباس‌های طراحی شده برای ورزش‌های مختلف از جمله شنا، دو و میدانی، با توجه به نیازهای ویژه هر ورزش، از جنبه‌های مختلفی از جمله کاهش انتقال هوا، جذب تعریق و ارتقاء انعطاف پذیری بدن حمایت می‌کنند. علاوه بر این، لباس‌هایی که ورزشکاران در المپیک می‌پوشند، نمایانگر هویت ملی و تعلقاتشان است و به اون‌ها احساس اعتماد به نفس و افتخار می‌دهد. همچنین، لباس‌های رسمی المپیک نمادی از انضباط و تمرکز ورزشکاران در راهی که برای رسیدن به هدف خود طی می‌کنند، می‌باشد. در کل، لباس مناسب در المپیک نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد و روحیه ورزشکاران دارد و به ویژه به عنوان یک عاملی مهم در رونق و موفقیت تیم‌های ملی شناخته می‌شود.

یکی ازبهترین سایت خرید شلوارهای ورزشی برای المپیک، “Nike.com” است. شرکت نایکی یکی از برندهای معروف و معتبر در زمینه تولید لباس و ورزشکاران است. این سایت به عنوان یکی از منابع اصلی برای خرید محصولات ورزشی و لباس‌های مخصوص ورزشکاران شناخته می‌شود. همچنین، ارتباط میان سایت Nike.com و المپیک به دلیل همکاری‌های بسیاری که بین این شرکت و المپیک برقرار شده است، واضح است. Nike به عنوان یکی از اسپانسورهای اصلی المپیک به ارائه لباس‌ها و تجهیزات ورزشی برای تیم‌های ملی ورزشکاران المپیک می‌پردازد. این ارتباط نشان از تمرکز Nike بر روی حمایت از ورزشکاران حرفه‌ای و حضور فعال در صحنه‌های بزرگ ورزشی دارد، از جمله رویدادهای جهانی مانند المپیک. همچنین این سایت یکی از بهترین سایت های خرید لباس مردانه برای المپیک است و هرساله لباس های زیای برای ورزشکاران طراحی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا