توسعه فردی

10 درس مهم زندگی که اغلب دیر به ما می آموزند

این مقاله در 17 سپتامبر 2021 به روز شده است.

زندگی یک تجربه یادگیری مداوم است. در طول زندگی ما مدام بالا و پایین می‌شویم و درس‌های مهمی را در طول راه می‌گیریم. برخی از این درس‌ها از تجربه ناشی می‌شوند، با این حال درس‌های دیگری نیز وجود دارند که به عنوان مثال با تماشای دیگران یا خواندن کتاب‌ها یاد می‌گیریم.

مهم نیست که چقدر از کتاب ها یاد می گیریم، بین تجربه عملی و نظری تفاوت قابل توجهی وجود دارد. علاوه بر این، درس‌های زندگی بسیاری وجود دارد که تا زمانی که با موقعیت‌های خاصی در زندگی خود مواجه نشویم، نمی‌توانیم آن‌ها را بیاموزیم. بیشتر مردم می گویند که درس هایی وجود دارد که خیلی دیر به دست می آیند و ما را غافلگیر می کنند و آماده نیستیم.

فهرست زیر برخی از مهم ترین درس های زندگی را که مردم به سختی یاد می گیرند، آشکار می کند.

1. مسیر خود را طی کنید

مردم دوست دارند دیگران را قضاوت کنند. این فشار همسالان می تواند شما را از مسیری که شروع کرده اید برای آینده خود منحرف کند. به آرزوهای دیگران اهمیت ندهید، هرگز اجازه ندهید اهداف و رویاهای دیگران روی دید شما از زندگی تأثیر بگذارد. این مسیر شماست و شما تصمیم می گیرید که به کجا می برید و چقدر طول می کشد تا آن را ببینید.

2. در زمانی که باید اقدام کنید تردید نکنید

یک ضرب المثل رومی قدیمی وجود دارد که مردم اغلب از آن نقل می کنند – Carpe diem – به معنای “روز را غنیمت بشمار”. بیشتر اوقات، ما به دلیل عدم اعتماد به نفس یا شجاعت موفق نمی شویم. این تردید ما را از حرکت رو به جلو باز می دارد و ما را در قفسی از تعجب قرار می دهد که چه چیزی ممکن است بوده باشد. هر زمان که احساس کردید زمان اقدام فرا رسیده است، اقدام کنید. بدون توجه به نتیجه، شما در نهایت باهوش تر از قبل خواهید شد.

3. آموخته های خود را تجربه کنید

مهم نیست که چقدر فکر می کنیم در مورد یک موضوع می دانیم، تنها پس از استفاده از آن دانش است که تأیید سطح واقعی درک خود را دریافت می کنیم. مطمئناً، ما می‌توانستیم در مورد نقاشی بخوانیم، تمام تکنیک‌ها و انواع قلم مو، پالت‌های رنگی و غیره را یاد بگیریم، اما تنها زمانی که در مقابل بوم قرار می‌گیریم و شروع به نقاشی می‌کنیم، دانش خود را آزمایش می‌کنیم.

جولیا اسمیت، کارشناس حرفه ای EduGeeksClub، یک بار نوشت: «جوانان اغلب در اجرای آنچه آموخته اند با مشکلاتی مواجه می شوند. بنابراین تمام این دانش زمانی که باید سوختی باشد که شغل آنها را به پیش می برد بی فایده می شود.

4. چیزهای خوب آسان به دست نمی آیند

اگر می خواهید زندگی خوبی همراه با شغلی موفق، رضایت عاطفی و دوستان قابل اعتماد داشته باشید، باید سخت تلاش کنید. شانس فقط تا این حد می تواند شما را پیش ببرد و بقیه چیزها کاملاً به شما بستگی دارد، میزان تلاشی که هر روز انجام می دهید و توانایی یادگیری از اشتباهاتتان. یک لحظه هم فکر نکنید که شخص دیگری قرار است با همان قدرت و فداکاری شما در نبردهای شما بجنگد.

5. هرگز در تلاش بیشتر شکست نخورید

حتی زمانی که بیشترین آمادگی را داریم، این احتمال وجود دارد که در رسیدن به هدف خود شکست بخوریم. یک ورزشکار می تواند کل مسابقه را هدایت کند تا درست در مقابل خط پایان سقوط کند و شکست بخورد. این بدان معنا نیست که ورزشکار باید رقابت را متوقف کند. برعکس، او حتی برای مسابقات بعدی سخت‌تر کار می‌کرد. نتایج، در نهایت مشخص خواهد شد.

6. زودتر مراقب سلامتی خود باشید

هنگامی که ما جوان هستیم، می توانیم بدن خود را روز به روز به محدودیت های خود برسانیم. به نظر می رسد که هیچ چیز نمی تواند ما را لمس کند و ما شکست ناپذیر هستیم. با این حال، همانطور که ما بزرگتر می شویم، تمام مهمانی ها، نوشیدن، سیگار کشیدن و خوردن فست فود روی سلامتی ما تأثیر می گذارد. زمانی که هنوز جوان و سالم هستید شروع به ایجاد عادات سالم کنید. به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی، به طور منظم با پزشک و دندانپزشک خود معاینات انجام دهید.

7. هر لحظه را به حساب بیاورید

زندگی سریعتر از آنچه که فکر می‌کنیم می‌گذرد. وقتی در دهه‌ی بیست زندگی می‌کنید، ممکن است فکر کنید همیشه در آنجا خواهید ماند، اما پیش از اینکه متوجه شوید، در سن سی سالگی قرار دارید و ممکن است برای انجام کارهایی که در جوانی می‌خواستید، خیلی دیر شده باشد. زندگی خود را به اندازه‌ی آن زندگی کنید؛ زیرا زندگی کوتاه است و ما هرگز نمی‌دانیم فردا چه اتفاقی خواهد افتاد.

8. زندگی کنید و بگذارید زندگی کنید

ما اغلب هنگامی که دیگران در حال اشتباه کردن هستند، سعی می‌کنیم به آنها کمک کنیم. اما این نوع رفتار می‌تواند به مشکلات و سوءتفاهم‌های مختلفی منجر شود. به دیگران عقاید خود را به زور تحمیل نکنید؛ به جای اینکه به آنها کمک کنید، بگذارید کسانی که از راهنمایی شما بهره می‌برند، خودشان به دنبال شما بیایند. گاهی بهتر است فاصله بگیرید و اجازه دهید دیگران به سمت شما بیایند یا ممکن است این رفتار برای بعضی افراد مزاحم به نظر بیاید.

9. در مورد اهداف خود انعطاف پذیر باشید

گاهی اوقات، احساس می‌کنیم زمان مناسبی فرا رسیده که برنامه‌های خود را اجرا کرده و اقداماتی انجام دهیم، اما باید به دقت به تحلیل موقعیت فعلی خود بپردازیم و ببینیم که چگونه این اقدامات می‌توانند آینده‌ی ما را تحت تأثیر قرار دهند. گاهی بهتر است یک هدف خاص را به تعویق بیندازیم یا حتی فعلاً آن را تغییر دهیم. پذیرش ترفیع در زمان نامناسب می‌تواند موجب بروز مشکلات بیشتری شود تا زمانی که شرایط مناسبی برای این کار وجود داشته باشد.

10. برای هر عمل، یک عکس العمل متضاد برابر وجود دارد

قبل از اینکه اظهار نظری داشته باشید یا به رفتاری خاص بپردازید، به تبعات آن برای مخاطبانتان فکر کنید. احتمال دارد که فردی برای شنیدن حقایقی که مطرح می‌کنید، آماده نباشد یا به واکنش مثبتی نشان ندهد. این مهم است که هر کلمه را با دقت انتخاب کنید.

این توصیه‌ها را به عنوان یک راهنما در نظر بگیرید و به عنوان یک قانون محکم نه. زندگی شما به شما تعلق دارد و شما بهترین تصمیم‌های خود را می‌دانید. با این حال، به خاطر داشته باشید که صبح هوشمندانه‌تر از عصر است. از زندگی لذت ببرید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا